Visiba Care

​Visiba Group tilldelas Årets Nyhetsrum 2015

Pressmeddelande   •   Jan 28, 2016 21:36 CET

Ett föredöme när det kommer till content marketing. Så lät det när Visiba Group vann priset för ”Årets Nyhetsrum” i kategorin IT & Teknik.

- Vi är enormt stolta över att ha vunnit detta priset! Det är en bekräftelse på att vi tänker rätt när det gäller att skapa intressant innehåll för vår målgrupp. säger Sofie Svensson, på Visiba Group.

Andreas Larsson, som ingår i redaktionen på Visiba Group fortsätter:
- När vi började med Mynewsdesk så sa vi att vi skulle sikta på att vinna det här priset. Att vi nu gjorde det känns verkligen fantastiskt och är ett kvitto på att vi har tagit en hel del bra beslut när det kommer till vad vi kommunicerar och på vilket sätt. Det är hur kul som helst! Sen vill jag rikta ett stort tack till våra kunder som ställer upp och vill vara med i vår kommunikation. Det har varit enormt betydelsefullt för oss.

Mynewsdesks motivering lyder:

Vinnaren är ett föredöme när det kommer till hur man valt att arbeta med bloggen och content marketing. Tillsammans med vasst innehåll och full kontroll över alla funktioner i nyhetsrummet ger man sin publik det den söker efter.

Information om tävlingen Årets Nyhetsrum

”Mynewsdesk vill med Årets Nyhetsrum belöna och lyfta fram företag eller organisationer som använt sina nyhetsrum för att på ett modernt sätt nå ut med sina budskap. Förhoppningen är att vinnarna ska fungera som inspiration för andra som kämpar med att nå ut.” skriver Mynewsdesk i ett pressmeddelande.

Juryn har bestått av anställda från Mynewsdesk från sälj- och marknadsavdelnigen. Juryn har även bestått av en extern expert, Maria Fabricius från Mindmakers PR.

Visiba Group med tjänsten Visiba Care är en innovativ digital tjänst för vårdgivare. Företaget är nu verksamt i Sverige, Finland och Storbritannien. Ett skifte håller på att ske inom sjukvården. Allt fler besök inom exempelvis primärvården och psykiatrin kommer att genomföras på distans och Visiba Care står redo att tillgodose marknadens behov.