Visionera AB

Visionera AB fortsätter att expandera – öppnar kontor på Malta

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2010 13:25 CEST

I sin fortsatta expansion öppnar Visionera AB, från 1 september, kontor på Malta.
Ansvarig för kontoret och även sydeuropaansvarig blir Mattias Lind. Mattias är en erfaren ledare och affärsutvecklare som med sin breda erfarenhet kommer att erbjuda processutvecklingstjänster till Visioneras kunder över hela världen.

Under de senaste 10 åren har Mattias varit involverad i att driva IT-avdelningar och tekniska supportavdelningar för företag som t ex NetOnNet och Pulsen. Mattias har även varit involverad i att introducera och implementera ITIL på de tekniska supportavdelningarna, ett arbete som har skapat ökad kvalitet/prestanda i det dagliga arbetet gentemot kund.

VisionProject

VisionProject är ett webbaserat projekt- och ärendehanteringssystem som täcker ett projekts hela livscykel, från planering till genomförande och uppföljning. Systemet är lättanvänt och intuitivt och "färdigt att köra" vid leverans. Samtidigt är VisionProject ett flexibelt verktyg som möjliggör att systemet konfigureras utifrån interna arbetssätt och processer.

www.visionproject.se

Visionera AB

Visionera är ett IT-bolag som har funnits sedan 2001. VisionProject började utvecklas 2003 och var till en början en beställning av Lindab AB, en svensk börsnoterad leverantör av ventilationssystem. Visionera fortsatte därefter att utveckla verktyget och har sedan dess kontinuerligt vidareutvecklat VisionProject till det kompletta projekthanteringssystem det är idag. Vi har idag mer än hundra kunder i flertalet länder, som tillsammans har några tusen interna användare. Visionera har kontor i Stockholm och Båstad och numera även på Malta.

För mer information kontakta: Jonas Fagerström +46 771 105000.

www.visionproject.se