Visionutveckling AB

Visionutveckling anställer ny VD till det norska dotterbolaget Telmax

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2010 09:42 CEST

Visionutveckling anställer Knut Markegård som VD för Telmax i Norge. Knut har lång erfarenhet av telekombranschen och kommer senast från Avaya där han har ansvarat för att bygga upp återförsäljarkanalen. Tidigare har han arbetat med Cisco samt med produktutveckling hos en norsk teleoperatör.

”Vi önskar Knut varmt välkommen till Visionutveckling. Jag är övertygad om att hans långa erfarenhet av telekombranschen i Norge kommer att vara till stor fördel för Telmax. Kunskap och erfarenhet från både den svenska och norska marknaden gör Visionutvecklingskoncernen mer konkurrenskraftigt gällande både kundplacerade och hostade lösningar i norden .”

– Tim Hansen, Marknads- och försäljningschef Skandinavien, Visionutveckling AB.

”Jag ser fram mot att leda Telmax i Norge. Genom Visionutvecklings produkter, samt vårt förvärv av Norska TelMax, har vi en samlad kompetens och har en etablerad partnerkanal samt ett stort antal kunder. Min målsättning är att göra TelMax till marknadsledande på den norska marknaden.”

– Knut Markegård, VD, Telmax i Norge, - ett företag i Visionutvecklingsgruppen.

För mer information kontakta:

Tim Hansen, Marknads- och försäljningschef Skandinavien
Visionutveckling AB
www.visionutveckling.se

E-post: tim.hansen@visionutveckling.se

Om Visionutveckling
Visionutveckling erbjuder lättanvända allt-i-ett lösningar inom data- och telekommunikation. Lösningarna levereras kundplacerade, hostade eller som KST. Produktsortimentet består av hänvisningssystem, contact center lösningar och talsvar/talstyrning. Systemen används av företag och organisationer som ställer stora krav på service, tillgänglighet och lönsamhet.

Visionutvecklings produktportfölj innefattar:

• Hänvisningssystem
  • Telefonist-, användar- och mobilklienter
  • Integrationsmoduler för kalender-, MS-OCS, CRM och AD/LDAP-integration
  • Automatiskt telefonist
  • Contact center-lösningar inbound/outbound
  • Talsvar och röstbrevlåda
  • Besöks- och resursbokning
  • Statistik och debitering

Visionutveckling har tagit fram telefonilösningarna som är lätta att använda, installera och administrera.Produkterna har också öppna gränssnitt, vilket betyder att det är enkelt för kunder att integrera med befintliga system.

Visionutveckling är i dag marknadsledande i Skandinavien. Företaget har 80 anställda och har kontor i Stockholm, Stenungsund, Malmö, Köpenhamn och Oslo. Den första leveransen av hänvisningssystemet och telefonistverktyget Vision 80/20 gjordes maj 2002. Idag har företaget över 1250 kunder, och växer stabilt med cirka 30% per år.

För mer information om Visionutveckling, se www.visionutveckling.se