Visionutveckling AB

Visionutveckling ett av Sveriges Gasellföretag 2011

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2011 10:44 CET

Dagens industri (DI) utser varje år de snabbast växande företagen i landet till Gaseller. Visionutveckling är ett av Sveriges Gasellföretag för andra året i rad.

Kriterierna är hårda, årligen utses färre än 0,5 procent av alla Sveriges aktiebolag till Gasellföretag. Det är företagets fyra senaste årsredovisningar som ligger till grund för Gasellundersökningen.

För att utses till Gasell krävs:

• En omsättning som överstiger 10 Mkr
  • Minst tio anställda
  • Offentliggjort minst fyra årsredovisningar
  • Minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret
  • Ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
  • Ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt
  • I allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
  • Sunda finanser

”Det är andra året i rad som vi är ett av Sveriges Gasellföretag. Jag tycker att det är väldigt roligt få utmärkelser som bevisar att vi är precis där vi vill vara. Jag tror att en av anledningarna till att vi visar så goda resultat att det uppmärksammas med priser är en god relation och ett gott samarbete med våra partners och kunder. Vi lyssnar på marknaden och anpassar oss efter de förändringar som branschen står inför.”

– Tomas André, VD, Visionutveckling AB.

Om Visionutveckling

Visionutveckling erbjuder lättanvända allt-i-ett lösningar inom data- och telekommunikation. Lösningarna levereras kundplacerade, hostade eller som KST. Produktsortimentet består av hänvisningssystem, contact center lösningar och talsvar/talstyrning. Systemen används av företag och organisationer som ställer stora krav på service, tillgänglighet och lönsamhet.

Visionutvecklings produktportfölj innefattar:

• Hänvisningssystem
  • Telefonist-, användar- och mobilklienter
  • Integrationsmoduler för kalender-, MS-OCS, CRM och AD/LDAP-integration
  • Automatisk telefonist
  • Contact center-lösningar inbound/outbound
  • Talsvar och röstbrevlåda
  • Besöks- och resursbokning
  • Statistik och debitering

Visionutveckling har tagit fram telefonilösningarna som är lätta att använda, installera och administrera. Produkterna har också öppna gränssnitt, vilket betyder att det är enkelt för kunder att integrera med befintliga system.

Visionutveckling är i dag marknadsledande i Skandinavien. Företaget har drygt 80 anställda och har kontor i Stockholm, Stenungsund, Malmö, Köpenhamn och Oslo. Den första leveransen av hänvisningssystemet och telefonistverktyget Vision 80/20 gjordes maj 2002. Idag har företaget över 1300 kunder, och växer stabilt.

För mer information om Visionutveckling, se www.visionutveckling.se

För mer information kontakta:

Tim Hansen, Marknads- och Försäljningschef, Visionutveckling AB

E-post: tim.hansen@visionutveckling.se

För mer information om Visionutveckling, se www.visionutveckling.se

För mer information om Sveriges Gasellföretag: