Visionutveckling AB

Visionutveckling och ITS Nordic har tecknat samarbetsavtal

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2010 09:07 CEST

Samarbetsavtalet innebär att Visionutveckling levererar hostade telefonilösningar till ITS Nordic. Detta ger ITS Nordic möjlighet att erbjuda en komplett nätcentrisk telefonilösning på den svenska marknaden.

Lösningarna från ITS Nordic innehåller nu växelfunktionalitet och telefonisystem, t.ex. hänvisningssystem och telefonistklient. Detta ger kunderna mer kostnadseffektiva lösningar och ger fler företag möjlighet att använda telefonisystem för att uppnå en professionell och effektiv telefoni.

Avtalet innefattar följande av Visionutvecklings lösningar:

Hänvisningssystem med telefonist- och användarklienter, talsvar och röstbrevlåda samt integrationsmoduler för kalender, Microsoft OCS, CRM och AD/LDAP-integration. Även Contact center-lösningar från Visionutveckling omfattas av avtalet.

Redan nu använder ett flertal av ITS Nordics kunder lösningar baserade på Visionutvecklings telefonilösningar.

”ITS Nordic är en snabbt växande aktör som vi har fått förmånen att leverera våra hostade lösningar till. Visionutvecklings produkter ligger i teknisk framkant och är samtidigt lätta att använda – vilket gjort att vår produktportfölj passat bra för ITS Nordic och deras kunder.”
- Tim Hansen, Marknads- och försäljningschef Visionutveckling AB

”Vår fokus är sedan tidigare att leverera hostad IT-miljö till våra kunder. Att komplettera detta med hostade telefonilösningar är ett självklart val. Vi kan nu erbjuda våra kunder utskriftslösningar, kompletta IT och telefonlösningar samt exceptionell service - allt från en leverantör.
Staffan Ybring, VD ITS Nordic

Hostade lösningar via operatörer

Flertalet av Visionutvecklings produkter kan levereras som hostade lösningar. Idag efterfrågas hostade telefonitjänster i allt större utsträckning då allt fler företag väljer att lägga telefonikompetensen utanför företaget. Kunden köper i detta fall endast telefonitjänsten som kan vara allt från den vanligare telefonpassningen med hänvisningssystem, till contact center-lösningar där antalet agenter per kund kan varierar från ett fåtal till flera hundra.

För mer information om Visionutveckling, se www.visionutveckling.se

För mer information kontakta:

Tim Hansen, Marknads- och försäljningschef
Visionutveckling AB
E-post: tim.hansen@visionutveckling.se

Staffan Ybring, VD, ITS Nordic
E-post: Staffan.Ybring@itsnordic.se

Om Visionutveckling
Visionutveckling erbjuder lättanvända allt-i-ett lösningar inom data- och telekommunikation. Lösningarna levereras kundplacerade, hostade eller som KST. Produktsortimentet består av hänvisningssystem, contact center lösningar och talsvar/talstyrning. Systemen används av företag och organisationer som ställer stora krav på service, tillgänglighet och lönsamhet.

Visionutvecklings produktportfölj innefattar:

• Hänvisningssystem
  • Telefonist-, användar- och mobilklienter
  • Integrationsmoduler för kalender-, MS-OCS, CRM och AD/LDAP-integration
  • Automatiskt telefonist
  • Contact center-lösningar inbound/outbound
  • Talsvar och röstbrevlåda
  • Besöks- och resursbokning
  • Statistik och debitering

Visionutveckling har tagit fram telefonilösningarna som är lätta att använda, installera och administrera.Produkterna har också öppna gränssnitt, vilket betyder att det är enkelt för kunder att integrera med befintliga system.

Visionutveckling är i dag marknadsledande i Skandinavien. Företaget har 80 anställda och har kontor i Stockholm, Stenungsund, Malmö, Köpenhamn och Oslo. Den första leveransen av hänvisningssystemet och telefonistverktyget Vision 80/20 gjordes maj 2002. Idag har företaget över 1250 kunder, och växer stabilt med cirka 30% per år.

För mer information om Visionutveckling, se www.visionutveckling.se