Visionutveckling AB

Visionutveckling och Kalix Tele24 har tecknat avtal avseende distribution av Visionutvecklings produkter

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2010 09:10 CET

Avtalet innebär att KalixTele24 erbjuder sina kunder integrationslösningar från Visionutveckling.

Avtalet innefattar följande av Visionutvecklings lösningar:

• PBX Link - integration mot växel
  • PAM Link - integration mot hänvisningssystem
  • Calendar Link - integration mot kalendersystem och Microsoft miljöer

Kalix Tele24 erbjuder Telefonist På Distans-tjänster samt integration mot kundernas teknikmiljöer. Via Visionutvecklings lösningar kan Kalix Tele24 erbjuda sina kunder kompletta lösningar för telefonpassning där man enkelt kan integrera mot kundens befintliga växel, hänvisnings- och kalendersystem.

”Vi är mycket nöjda med att teckna ett distributionsavtal med Kalix Tele24 som är en stark aktör på tjänstesidan för telefonisttjänster. Vi har lösningar som är specialutvecklade för Telefonist På Distans-tjänster vilket gör oss till en leverantör som kan tillföra våra partners mervärde kring tekniska lösningar och vilka möjligheter som finns.”

Tim Hansén, Marknads- och försäljningschef Visionutveckling AB

”Vi ser stora fördelar med att kunna erbjuda våra kunder Visionutvecklings integrationslösningar. Vår ambition är att vara både operatörs- och teknikoberoende, så att vi hela tiden kan erbjuda den bästa lösningen för kunden. Med hjälp av bland annat Visionutvecklings produktutbud och Kalix Tele24:s marknadsledande position inom Telefonist på distans kan vi nu paketera ihop mycket attraktiva kombinerade telefonist och teknikintegrationslösningar.”

- Erik Rönnby, Affärsområdeschef Kalix Tele24 AB

För mer information kontakta:

Tim Hansen, Marknads- och försäljningschef
Visionutveckling AB
www.visionutveckling.se

E-post:  tim.hansen@visionutveckling.se

Telefon: 08-788 09 09

Erik Rönnby, Affärsområdeschef
KalixTel24 AB
www.kalixtele24.se

E-post: erik.ronnby@kalixtele24.se

Telefon: 020–69 00 00

Om Visionutveckling

Visionutveckling erbjuder lättanvända allt-i-ett lösningar inom data- och telekommunikation. Produktsortimentet består av hänvisningssystem, contact center lösningar och talsvar/talstyrning. Systemen används av företag och organisationer som ställer stora krav på service, tillgänglighet och lönsamhet.

Visionutvecklings produktportfölj innefattar:

• Hänvisningssystem
  • Telefonist-, användar- och mobilklienter
  • Integrationsmoduler för kalender-, MS-OCS, CRM och AD/LDAP-integration
  • Automatiskt telefonist
  • Contact center-lösningar inbound/outbound
  • Talsvar och röstbrevlåda
  • Statistik och debitering

Visionutveckling har tagit fram telefonilösningarna som är lätta att använda, installera och administrera. Produkterna har också öppna gränssnitt, vilket betyder att det är enkelt för kunder att integrera med sina befintliga system.

Visionutveckling är i dag marknadsledande i Skandinavien med kontor i Stockholm, Stenungsund och Malmö samt medarbetare på andra orter i Sverige. Företaget finns även representerat i Danmark och Norge.

Den första leveransen av hänvisningssystemet och telefonistverktyget Vision 80/20 gjordes maj 2002. Sex år senare har företaget över 900 kunder, och växer stabilt med cirka 30% per år.

För mer information om Visionutveckling, se www.visionutveckling.se

Om Kalix Tele24

Kalix Tele24 är Nordens ledande telefonistföretag. Varje dag hanterar Kalix Tele24 fler än 25 000 växelsamtal åt fler än 4 000 kunder, allt från småföretag till stora koncerner. Kalix Tele24 ingår i Tele24-gruppen som omsätter mer än 100 Mkr per år och ägs av sittande VD, Kristian Rothoff. I Sverige finns c:a 200 anställda på fyra kontor runt om i landet. Inom koncernen kan Tele24-gruppen erbjuda telefonist på distans-tjänster på svenska, norska, danska, finska och engelska. Se www.kalixtele24.se

För mer information kontakta: