Pagero AB - your financial supply chain network

Visma och Diamo säkrar framtidens betalningar

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2006 10:20 CET

Visma och Diamo tecknar nu ett nytt partneravtal som innebär att Vismas slutkunder kan fortsätta med elektroniska girobetalningar. Det betyder att alla småföretag får en smidig betalningslösning när det nuvarande modembaserade bankgirosystemet stängs ner till våren. Tiotusentals företag får därmed tillgång till Diamos produkter. Från och med sista mars 2007 förnyar Bankgirocentralen (BGC) sitt kommunikationssystem och all trafik via Telebankgirot kommer att upphöra. BGC ersätter detta kommunikationssätt med den internetbaserade lösningen Bankgiro Link. Detta innebär att många företag, föreningar och organisationer måste byta betallösning. Diamos programvara Pagero Bankgiro Link stödjer den nya tekniken. – Eftersom Visma har tiotusentals användare av program som exempelvis SPCS Administration och XOR Compact har det varit självklart för oss att se till att de får en ny och smidig lösning för sina betalningar, säger Rolf Dahlberg, VD för Visma Spcs och Visma Xor. – Det innebär att användare av Vismas programvaror har fortsatt tillgång till moderna och säkra system. Vi har valt en lösning från Diamo, som är samarbetspartner till Visma sedan flera år, för att kunna erbjuda den bästa lösningen för Bankgiro Link. Diamos produkter kommer genom det nya partneravtalet att göras tillgängliga för Vismas kunder. Huvudprodukten är Bankgiro Link. – Nu när Visma har valt Diamos produkter innebär det att alla Visma-användare, oavsett banktillhörighet, kommer att ha de senaste betalkommunikationsverktygen på marknaden, säger Fredrik Rosenqvist. För mer information kontakta: Fredrik Rosenqvist, VD, Diamo AB, 031- 600 730, fredrik.rosenqvist@diamo.se Rolf Dahlberg, VD Visma Spcs och Visma Xor, 0470 – 70 60 39, rolf.dahlberg@visma.se Om Diamo Under varumärket Pagero utvecklar och marknadsför Diamo smarta och kostnadseffektiva programvarulösningar som förenklar den elektroniska kommunikationen mellan banker och deras företagskunder. Diamos styrka ligger i det nära samarbetet och den kontinuerliga dialog med Bankgirot och de svenska bankerna. Diamo kan bankvärlden och vet hur man skapar den smidigaste länken mellan företagens ekonomisystem och bankernas tjänster. Diamo AB grundades 1990 och har sitt huvudkontor i Göteborg. Företaget är privatägt och egenfinansierat. www.diamo.se Om Visma Visma ger företag, offentlig verksamhet och föreningar effektiva lösningar för eknomisk administration och verksamhetsstyrning. Vismakoncernen har drygt 2 400 anställda i Norge, Sverige, Finland och Danmark. I Sverige sysselsätts 620 personer. www.visma.se