Pagero AB - your financial supply chain network

Visma och Pagero inleder strategiskt samarbete om e-faktura

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2010 10:10 CEST

Visma och Pagero inleder ett strategiskt samarbete som innebär att Visma Spcs tiotusentals småföretagskunder når Pageros e-fakturanätverk.

Visma Spcs är den marknadsledande svenska leverantören av bokförings- och faktureringsprogram för mindre företag. Pagero är Nordens snabbast växande e-fakturanätverk. Tillsammans kan de båda företagen binda samman landets småföretagare i ett enhetligt och lättanvänt nät för elektronisk fakturering.

– Genom samarbetet med Pagero kommer våra kunder att få tillgång till Pageros e-fakturanätverk, som ger ytterligare mervärde till de investeringar de redan gjort i våra produkter, säger Stefan Olson, utvecklingschef för partners hos Visma Spcs.

– Vi har sedan länge haft ett bra samarbete kring våra e-betaltjänster och utökar nu samarbetet till att även omfatta våra e-fakturatjänster. Jag ser fram emot att arbeta med Visma Spcs som levererar produkter och support av hög kvalitet, säger Jonas Edlund, marknadsdirektör för Pagero.

För mer information kontakta
Stefan Olson, utvecklingschef för partners hos Visma Spcs AB, 0470-70 60 00, stefan.olson@visma.se

Jonas Edlund, marknadsdirektör för Pagero AB, 031-730 88 00, jonas.edlund@pagero.se

Om Visma