Conveyor 22 AB

Visste du att Conveyor 22:s elektriska linjärtransportörer har förbättrat vikthantering och reducerat alstrande av statisk elektricitet?

Pressmeddelande   •   Apr 14, 2016 14:48 CEST

Efter omfattande tester och positiv feedback från våra kunder, kan Conveyor 22 konstatera att elektriska linjärtransportörer transporterar olika objekt med samma hastighet oberoende av vikter och volymer, dessutom har produktion av statisk elektricitet minskat avsevärt. Detta gör våra linjärtransportörer perfekta ersättare för gamla vibratorer.

Den unika rörelsen av Conveyor 22:s transportörer fördelar och sprider ut samtidigt som den transporterar materialet. Den linjära rörelsen är mer skonsam och smidig än traditionella vibratorer. Transporthastigheten är alltid konstant och helt oberoende av viktskillnad. Det finns inget behov av frekvensjusteringar baserade på olika vikter.

De elektriska linjärtransportörerna från Conveyor 22 transporterar detaljer med endast en horisontell rörelse i stället för att lätt kasta objekten vertikalt som vibratorer gör. Den unika rörelsen hos de elektriska linjärtransportörerna har effektivt reducerat statiskt elproduktion på grund av snabbare separation och mindre friktion.

Traditionella vibratorer ger mycket mer instabil rörelse på grund av snabba vibrationer. Rörelsen resulterar i tätare och starkare friktion mellan detaljer på grund av de horisontella och vertikala vibrationerna som enkelt genererar en uppbyggnad av statisk elektricitet.

Titta på videon: en fjäder rör sig i samma hastighet som 1 kg järn

Conveyor 22 AB strävar efter att tillhandahålla lösningar för att förenkla automationsprocessen, bidra till mer hållbart energiutnyttjande och en miljövänlig arbetsmiljö. Användningen av transportörerna har effektivt förenklat transportsystem och förbättrad produktivitet genom att eliminera manuella frekvensjusteringar, underhåll och oplanerade driftstopp.

Conveyor 22 AB är ett högteknologiskt företag beläget i det natursköna nordvästra Blekinge. Conveyor 22 har en patenterad unik lösning som ökar produktiviteten, minimerar underhållet och är anpassningsbar till kundens specifika behov. Conveyor 22:s matare är de renaste, mest underhållsfria och mest kostnadseffektiva transportörerna på marknaden. www.conveyor22.se