Ving Sverige AB

Vita stränder och turkosblått vatten gillas mest på Vings Instagram

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2016 10:10 CET

Instagram blir allt mer populärt och där delas varje dag runt 40 miljoner bilder. Och vad lämpar sig mer att lägga upp än härliga strandbilder, från ett fjärran land, med turkosblått vatten? Det är också motivet som allra flest gillar och på Vings Instagramkonto är 13 av de 15 mest gillade bilderna under 2015 just en bild på en vacker strand med blått vatten. Även bilder på mat och dryck tar sig in på topp 15-listan.

Under 2015 delades i runda slängar nästan ofattbara 14 miljarder bilder på Instagram. Många lägger upp bilder varje dag men under en semester är det många som tycker att det är extra roligt att dela med sig av sina upplevelser. Att bilder på härliga stränder toppar listan över mest gillade bilder hos Ving är kanske därför inte så konstigt. Efter strandbilder är det mat och dryck och därefter bilder från exotiska utflykter, gärna med motiv från naturen, som är allra populärast.

På Vings Instagramkonto lägger vi upp drygt 1000 bilder per år och under fjolåret var det en bild från Maldiverna som allra flest gillade vilket jag verkligen förstår eftersom det är ett riktigt drömresmål. På vår instagramstafett #Jordenruntmedving får vi varje vecka följa en av våra medarbetare från något av våra resmål. Där får vi se bilder från både våra sol- och badresmål och våra storstadsresmål, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Ving är den svenska researrangör som har flest följare både på Instagram (25 500) och på Facebook (250 000). Även på Twitter och Youtube är det många som följer Ving och maskotarna Lollo & Bernie är favoriter hos unga Youtube-tittare vilket närmare 11 miljoner visningar av Lollo & Bernies dansskola visar!

Titta gärna in på:

#Jordenruntmedving - Instagramstafetten

Önskas ytterligare information eller bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se , telefon 0709-513075.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.