Vitec Software Group AB (publ)

Vitec Fastighetssystem rekryterar ny försäljningschef

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2008 10:43 CEST

(Aktietorget: VIT B)

Vitec Fastighetssystem förstärker ledningen i bolaget med Magnus Persson som ny försäljningschef. Rekryteringen är ett viktigt steg i arbetet att stärka bolagets ledning för en ökad offensiv satsning. Magnus Persson kommer närmast från en roll som Country Manager för Torex i Sverige. Dessförinnan har han varit verksam inom Ergo Group. Magnus Persson börjar den första oktober och ersätter Olov Sandberg som efter förändringen återgår till sin tjänst som vice VD i moderbolaget.

"Med Magnus Persson som försäljningschef kommer vi att kunna utveckla och stärka våra kundrelationer och därmed göra fler affärer. Hans kompetens och erfarenhet från IT-branschen blir ett värdefullt tillskott i arbetet med att vidareutveckla vårt erbjudande. Genom rekryteringen räknar vi med att ytterligare kunna stärka vår marknadsposition som ledande leverantör av lösningar till fastighetsbranschen", säger Tommy Hallberg, VD.

"Jag ser fram emot att börja på Vitec Fastighetssystem. Bolaget är välskött och har en stor potential. Med stärkta kundrelationer genom närmare samarbete skall vi öka våra kunders nöjdhet och därmed göra fler affärer " säger Magnus Persson, ny försäljningschef på Vitec Fastighetssystem AB.

Vitec Fastighetssystem
Vitec Fastighetssystem AB erbjuder kompletta programvarulösningar för fastighetsförvaltning, ekonomistyrning, energiuppföljning och kundkommunikation. Affärsområdet Fastighet är det största i Vitec-koncernen med en omsättning på närmare 60Mkr.

Tommy Hallberg, VD Vitec Fastighetssystem, tel 0733-018 220