Vitec Software Group AB (publ)

Vitec: Vitec lanserar applikationer för smarta mobiler och surfplattor

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2010 11:00 CET

Vitec Fastighetssystem lanserar ett nytt produktområde med applikationer till smarta mobiler och surfplattor. En större satsning görs inom produktområdet för att med början under första kvartalet 2011 påbörja leverans av de nya applikationerna. Strategin för produktområdet är att göra funktioner och moduler från Vitecs Fastighetssystem och Energiuppföljningssystem tillgängliga på mobila enheter som är baserade på Apple iOS, Google Android och Microsoft Windows Phone 7.

"Genom den snabba utvecklingen inom det mobila området har vi nu tillgång till kraftfulla och användarvänliga enheter som surfplattor och mobiler med pekskärmar. Dessa enheter är utmärkta plattformar för att göra våra system än mer tillgängliga för våra kunder och våra kunders kunder" framhåller Tommy Hallberg, VD för Vitec Fastighetssystem.

"Vi ser mycket stora möjligheter att genom satsningen ytterligare öka kundvärdet på vårt produkterbjudande, fortsätter Tommy Hallberg. En förutsättning för att lyckas är att applikationerna stödjer flera olika mobila plattformar. Vi har därför valt en strategi där vi kommer att stödja tre plattformar, Apple, Google och Windows."

"Redan idag använder många kunder våra mobila applikationer för teknisk förvaltning och energiavläsning som är framtagna för Windows Mobile. Vi kommer att fortsätta med support och underhåll av dessa. I förlängningen kommer dock även dessa att påverkas av den nya strategin", säger Tommy Hallberg, VD för Vitec Fastighetssystem.

Vitec Fastighetssystem AB
Vitec Fastighetssystem erbjuder kompletta affärssystem för en effektiv och lönsam förvaltning och utveckling av fastigheter samt system för energiuppföljning. Vitec Fastighetssystem ingår i Viteckoncernen.

Tommy Hallberg, VD Vitec Fastighetssystem AB, tel 0733-018 220