Hafa Badrum

Vitt & klassiskt, vi lanserar Hafa EDEN.

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2014 08:30 CEST

Vi lanserar nu en möbelserie i klassisk design med personlig karaktär, Hafa EDEN. Hafa EDEN
går att få i en mängd olika kombinationer. Såväl klassiskt och stilrent som mjukt och charmigt. Generösa ytor för hela familjen eller smarta lösningar för små utrymmen. Vi tänker form, stil, färg och funktionalitet.

”Min tanke var att skapa fina materialmöten, moderna detaljer och klassiska linjer med inspiration från både dåtid och nutid. Du väljer den kombination som passar din personlighet, dina förutsättningar och krav på funktion. Hafa EDEN ger dig den möjligheten”, designer Therese Samuelsson.

I Hafa Eden kan du välja mellan fristående handfat på bänkskiva, eller nedsänkt tvättställ i porslin, handtag i läder eller karakteristiska köpmanshandtag. Vi har tänkt på många detaljer såsom extra djupa högskåp för badlakan, rymliga mjukstängande lådor med fullutdrag och med en grepplist i nederkant på spegeldörrarna för att undvika fingeravtryck på spegeln.

Hafa har i över 50 år skapat designade badrum med hög funktionalitet och är ett av nordens starkaste varumärke inom badrum. Med fokus på höga krav och med kraft från lång erfarenhet och ett skarpt öga på rådande trender tar våra kreativa designers fram produkter till hela badrummet. Hafa ingår i Hafa Bathroom Group och är verksamt med dotterbolag i Norden samt ägs av Ratos AB vilka är noterade på Nasdaq OMX, Stockholm.