Nättidningen Payback / Payback Sverige

Vittnesmål 21-30: Nu förvärras lagövertrampen alltmer från och med

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2013 01:24 CET

Skildringarna av landets polisväsendes lagövertramp gentemot bikerkollektivet fortsätter och får en alltmer allvarlig karaktär från och med vittnesmål 26. Läs och ta del!

Vittnesmål 21: Om polisens stigmatisering, skadegörelse och uppsåtliga lögner:

Vittnesmål 22: Don Quijote slogs mot väderkvarnar – Svensk polis slåss mot tröjor!

Vittnesmål 23: Våldsamt och olaga polistillslag mot mc-klubb!

Vittnesmål 24: Blåljus- och söklamps-lek – En Polisär brottsbekämpningsmetod!

Vittnesmål 25: Olaga kroppsvisitation och fordonsgenomsökning på grund av supportmärke:

Vittnesmål 26: Systematisk polistrakassering av bikerklubbsmedlem och madame!

Vittnesmål 27: Minderårigt Barn lämnades att tunnklädd gå hem i 22 minusgrader och biker utsattes för polistrakasserier!:

Vittnesmål 28: Om mycket grovt förnedrande kvinnobehandling av polisen i olaga avvisningsärende: http://www.payback.name/?p=12154

Vittnesmål 29: En typisk poliskontroll av bikers med alla former av olaga element:

Vittnesmål 30: Om mycket omfattande polistrakasseri och förföljelse av biker och anhöriga i tre delar! Del 1/3:

Peter Schjerva, ordförande Payback Sverige

Payback Sverige är en riksorganisation för bikers rättigheter vad avser alla former av trakasserier, förföljelser och övergrepp gentemot enskilda bikers och bikerklubbar så kallad negativ särbehandling på grund av föreningstillhörighet.

Payback är också en samnordisk bikerorganisation med representation i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Organisationerna drivs under namnen Payback Sverige, Payback Norge, Payback Danmark och Payback Finland. Organisationerna är självständiga enheter som tillkommit i avsikt att skapa en större styrka och tyngd gentemot media och politiker samt för att kunna utväxla information och erfarenheter emellan länderna på ett enklare vis. De olika ländernas Paybackorganisationer kommer också att samordna och driva gemensamma rättsliga mål och aktioner.

De respektive ländernas organisation finns alla representerade på MyNewsdesk samt har Nättidningen Payback som gemensam portal och officiellt organ.

Nättidningen Payback är en webbtidning vars huvudsakliga mål är att verka för att öka förståelsen kring och informera om bikerkulturen, dess olika företeelser och drivkrafter. Nättidningens adress är: http://www.payback.name