Nättidningen Payback / Payback Sverige

Vittnesmål: Olaga id-kontroll för att biker sa att han var medlem i en mc-klubb och inte i ett mc-gäng!

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2017 00:30 CEST

Olaga id-kontroll när biker rättade polisen att han var medlem i en mc-klubb och inte i ett mc-gäng!

Jag var på Munchenbryggeriet på den årliga tatueringsmässan, Stockholm Ink Bash, med några vänner. Träffade mc-folk och hade trevligt.

Då vi vart på väg därifrån blev vi stoppade på gatan av två kvinnliga polisen.

Den ena polisen frågade mig vilket mc-gäng jag var med i (jag hade väst på mig).

Jag svarade: Nä, jag är med i en mc-klubb.

Då blev det legg med händerna på biltaket sedan fick jag gå.

Hon blev antagligen förbannad på mitt svar…

“Kalle Kula”

OBS! Paybacks kommentar:Payback Sveriges, vice ordförande, advokat Ismo Salmi höll under lördagen föredrag på Stockholm Ink Bash, tatueringsmässan, om hur man ska förfara vid de tyvärr inte alltför sällsynta fallen av polisövergrepp… Var det månne det föredraget som triggade polisen att visa upp ett exempel på olaga kontroll???

Länk till samlingssidan för Vittnesmål omkring myndighetsövergrepp: http://payback.name/vittnesmal/

Tags / Sökord: advokat ismo salmi, mc-gäng, mc-klubb, olaga id-kontroll, payback sverige, stockholms ink bash, tatueringsmässan, vice ordförande Ismo Salmi, vittnesmål

Payback Sverige - Riksorganisationen för Bikers Rättigheter - www.payback.name

Payback Sverige är en riksorganisation för bikers rättigheter vad avser alla former av trakasserier, förföljelser och övergrepp gentemot enskilda bikers och bikerklubbar så kallad negativ särbehandling på grund av föreningstillhörighet.

Payback är också en samnordisk bikerorganisation med representation i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Organisationerna drivs under namnen Payback Sverige, Payback Norge, Payback Danmark och Payback Finland. Organisationerna är självständiga enheter som tillkommit i avsikt att skapa en större styrka och tyngd gentemot media och politiker samt för att kunna utväxla information och erfarenheter emellan länderna på ett enklare vis. De olika ländernas Paybackorganisationer kommer också att samordna och driva gemensamma rättsliga mål och aktioner.

De respektive ländernas organisation finns alla representerade på MyNewsdesk samt har Nättidningen Payback som gemensam portal och officiellt organ.

Nättidningen Payback är en webbtidning vars huvudsakliga mål är att verka för att öka förståelsen kring och informera om bikerkulturen, dess olika företeelser och drivkrafter. Nättidningens adress är: http://www.payback.name

Kontaktperson för Payback Sverige: Vice Ordförande och presstalesman, advokat Ismo Salmi, 0708-17 68 72 eller via växel: 08-673 51 80