Vivida Assistans AB

Vivida Assistans stödjer UNICEF

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2011 15:25 CET

I jul kommer Vivida Assistans medarbetare att stödja UNICEF i kampen för att hjälpa utsatta barn i världen.

Vivida Assistans medarbetare får i år en alternativ julklapp i form av ett gåvobevis. Varje julklapp innehåller ett vaccinpaket med 30 doser mässlingsvaccin och 40 doser poliovaccin.

– Våra medarbetare får möjlighet att ge en livsviktig julklapp och Vivida dubblar gåvan och skänker lika mycket till. Det känns mycket bra att vi kan delta i kampen för utsatta barn i världen och hjälpa till att rädda liv genom UNICEFs gåvokort. Vår gåva gör en konkret insats för de barn som behöver det allra mest, säger Fredric Käll, VD för Vivida Assistans.
Totalt skänker Vivida Assistans 160 000 kronor till UNICEFs arbete.

UNICEF finns på plats överallt där barn måste skyddas mot farliga sjukdomar och distribuerar vaccin. De tar sig fram till fots, på cyklar, motorcyklar, hästar, åsnor eller kameler och kämpar för att nå varenda unge i varenda liten by. Mässling och polio är två av de sjukdomar de kämpar för att skydda barn mot. UNICEF är en av världens största inköpare av vaccin och under 2010 distribuerade de 2,5 miljarder vaccin till barn i 99 länder.

Fredric Käll, VD Vivida Assistans tal: 019-555 43 01
Patrik Anshelm, styrelseordförande Vivida Assistans tel: 076-114 44 41

Vivida är ett företag som sköter samordning av personlig assistans. Vivida Assistans är ett privat alternativ för människor med stora och bestående funktionshinder. Vi erbjuder individuellt anpassad assistans till funktionshindrade barn, ungdomar och vuxna i hela landet. Som kund kan du alltid känna trygghet i att ha anlitat oss som din assistanssamordnare. Vivida Assistans grundades 2004 och har 850 anställda med assistansuppdrag över hela landet. Vivida har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna. Läs mer på www.vivida.se