Vizeum Sverige

Vizeum går i bräschen för data- och insiktsdrivna kommunikationslösningar

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2016 13:26 CET

På Vizeum slår man ett slag för innovativa lösningar och rekryterar Carola Lundberg som Insight Director. Med lång erfarenhet av dataanalys kommer hon bidra till affärskritiska insikter.

Carola kommer närmast från Universum där hon varit globalt ansvarig för Research Development samt produktägare av Universums första digitala data- och insiktsplattformar. Hon har en lång erfarenhet av research, employer branding och produktutveckling – erfarenheter Vizeum ser adderar värde till det dagliga arbetet.

- Det är viktigt att vi som mediebyrå breddar vår kompetens för bli kundernas mest relevanta affärs- och kommunikationspartner. Därför har jag valt att titta utanför medievärlden när jag gjort rekryteringen för rollen som Insight Director. Carola har precis den långa och gedigna erfarenhet som jag letat efter för att komplettera vårt team, säger Ebba Kilman, VD för Vizeum Sverige.

Vizeum har tidigare sagt att man fortsätter utveckla sitt erbjudande i gränssnittet mellan data, media, konsumentinsikter och kreativitet. Carola tillträder tjänsten 1 februari och kommer ha som primär uppgift att accelerera integrationen av data och insikter i alla byråns pitcher och uppdrag.

- Min passion är att göra bra saker bättre. Kombinerar man teknologi och innovativt arbete med affärsutveckling och projektledning skapas magi. Vizeum vill bli bäst på att förädla data och jag är övertygad om att Dentsu Aegis är helt rätt nätverket för utmaningen, säger Carola Lundberg.

Vizeum är mediebyrån som inte startar i media. Vi börjar istället med konsumenterna och deras relation till ditt varumärke. Genom att kombinera vår unika kunskap om grundläggande mänskliga drivkrafter med kunskap om hur vi konsumerar media idag skapar vi effektiva medielösningar för ditt varumärke. På Vizeum prioriterar vi att ha en nära relation till våra kunder och ser dem hellre som samarbetspartners än som bara kunder.