Svenska Fotbollförbundet

"VM-planet" anländer idag till Sturup kl. 17.15 och till Bromma kl. 20.20

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2006 16:29 CEST

Nu är det klart när "VM-planet" anländer. Det landar först på Sturups flygplats kl 17.15 i eftermiddag och flyger sedan vidare, med passagerare, kl. 19.15 till Bromma flygplats, där det väntas landa kl. 20.20.

För de medier som vill närvara vid Sturup gäller att man kontaktar Håkan Wahlström, mobil 070-606 15 52, eller Hans Johansson, mobil 070-689 14 08, före kl. 16.30 för iordningställande av badge/tillträde till området. Från Svenska Fotbollförbundet finns landslagets sekreterare Mats Engqvist, mobil 070-676 68 67, på plats vid Malmö Aviations disk för att hjälpa media att få tillgång till plattan. Planet lyfte från Eindhoven kl. 16.00 och landar ca kl. 17.15 .

På Bromma flygplats kontaktar journalister/fotografer Luftfartsverkets kassa och kommer därifrån att bli ledsagade ut till plattan om önskemål finns att kunna ta ytterligare bilder. Onsdag förmiddag går flygplanet i vanlig trafik under förmiddagen, för att sedan stå parkerat på plattan på om journalister/fotografer vill gå ut och fotografera. Kontakta Hans Johansson, mobil 070-689 14 08 om intresse finns.