Attachmate Group

VMware och Novell erbjuder SUSE Linux Enterprise Server för VMware

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2010 15:18 CEST

Novell och VMware tar nu nästa steg i samarbetet och meddelar att SUSE Linux Enterprise Server finns tillgängligt för VMware. Det utökade samarbetet gör det enklare för kunder att byta till helt virtualiserade datacenter. Kunder som idag köper VMware vSphere-licens med prenumeration kommer även få patchar och uppdateringar för SUSE Linux Enterprise Server utan extra kostnad. VMware kommer också att erbjuda teknisk support direkt eller via partner. Läs mer på: http://www.novell.com/sv-se/SE/news/press/vmware-and-novell-deliver-suse-linux-enterprise-server-for-vmware/

För ytterligare information, kontakta:
Gustaf Kaijser, partneransvarig på Novell Sverige, 070-775 22 44 eller gkaijser@novell.com

Om Novell
Novell är ledande inom Intelligent Workload Management. Det innebär att vi hjälper företag och organisationer att på ett säkert sätt leverera och hantera IT-tjänster i fysiska, virtuella och molnbaserade datormiljöer. Kunderna kan minska kostnaderna, komplexiteten och de risker som följer med IT-system med våra lösningar för identitet och säkerhet, systemhantering, samarbeten och Linux-baserade operativplattformar. Med våra infrastrukturprogram och ett stort antal partner kan vi integrera blandade IT-miljöer och se till att de fungerar som en enhet. För mer information, besök www.novell.se.