Extreme Networks

VMWARE VÄLJER EXTREME NETWORKS NÄTVERKSLÖSNINGAR

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2010 07:45 CET

Företaget VMware är världsledande inom virtualiseringslösningar. När de nu lanserar sitt nya företagsnätverk som även innefattar ett datacenter och en Metro Ethernet ring så har man exklusivt valt Extreme Networks lösningar. VMwares nätverk har över 50 000 Ethernetportar som kopplar ihop en geografiskt spridd organisation med mycket höga krav på snabbhet och driftsäkerhet. Extreme levererar en lösning med hög prestanda, hög tillförlitlighet och låg TCO.

VMware tillhör de snabbast växande noterade programvaruföretagen i världen. Bolaget hade en omsättning på 1,9 miljarder dollar 2007, mer än 190 000 kunder och 22 000 partners. När de skulle uppgradera sitt nätverk var det Extreme Networks som fick uppdraget.

– Vi behövde ett robust och energisnålt nätverk med hög funktionalitet som kunde hantera våra tunga datatrafik. Ett nätverk med hög tillförlitlighet och tillgänglighet så att vi kan fokusera på att utveckla våra applikationer, säger Drew Kramer, senior director för technical operations och R&D på VMware. Genom att arbeta med Extreme Networks högpresterande produkter och deras dedikerade utvecklingsteam har vi fått en infrastuktur i världsklass.

Extreme Networks har lösningarna som mötte VMwares höga krav på verklig redundans och ett skalbart nätverk som aldrig går ned. Lösningen innefattar Ethernet i alla hastigheter upp till 10 gigabits, allt styrt via ExtremeXOS® modulära operativsystem.

VMware infrastuktur är nu uppbyggd av Extreme Networks familj av nätverkslösningar med hög prestanda. Switchar som återfinns i kärnan, för aggregering och ute i kanten på nätverket.

– Att få hjälpa VMware, som ställer så höga krav på sin infrastruktur, visar på styrkan i Extreme Networks produktportfölj, säger Eileen Brooker på Extreme Networks. Nätverket är grunden för virtualiseringens utveckling och vi är stolta över att ha fått förtroendet att hjälpa det ledande företaget i den branschen.

För mer information kontakta:

Tyke Pålsson, VD Extreme Networks Sverige, +46 8 5065 58 40, tpalsson@extremenetworks.com

Om Extreme Networks

Extreme Networks grundades 1996 med en vision om "Ethernet överallt!" Nu har denna vision blivit verklighet för tusentals kunder över hela världen. Extreme Networks finns i över 50 länder och erbjuder idag framgångsrikt kostnadseffektiva kommunikationslösningar till företag, operatörer och organisationer. Extremes huvudkontor är baserat i Santa Clara i Kalifornien och har kontor i samtliga nordiska länder. För mer information, http://www.extremenetworks.com