Vodafone Sverige AB

Vodafone lanserar Business To Go - mobilpaketet för småföretagare

Pressmeddelande   •  Okt 08, 2003 10:49 CEST

Nu lanserar Vodafone Sverige mobilpaketet Business To Go som gör det enklare för Sveriges småföretagare att köpa in mobila kommunikationstjänster.

Business To Go är ett paket som Vodafone tagit fram för att förenkla inköpsprocessen kring mobila kommunikationstjänster hos mindre företag. Business To Go-förpackningen innehåller allt som en småföretagare behöver för att kunna kommunicera effektivt: en avancerad mobiltelefon*, ett headset, en interaktiv utbildnings-CD kring mobila tjänster samt ett Vodafone Business-abonnemang.

- Detta är ett nytt sätt att paketera mobila företagstjänster på. Småföretagare har oftast begränsade resurser att lägga ner tid och arbete på annat än själva kärnverksamheten samtidigt som många småföretagare har arbeten som sker utanför kontorets väggar. Med Business To Go får de en väldigt bra kommunikationslösning både vad gäller terminal och abonnemang bara genom att gå in i affären och plocka åt sig ett paket. Enklare än så blir det inte, säger Anders Sjöholm, affärsområdeschef Företag på Vodafone Sverige.

I Vodafone Business-abonnemanget ingår en mängd tjänster: EuroVoice, SMS, MMS, GPRS, Samtalspendling, Gruppsamtal, Kortnummer vid utlandsvistelse, Medflyttning, Nummerpresentation, Samtal väntar, Textinfo, Vidarekoppling, Hänvisning och Återuppringning med 5:an.

Priset för Business To Go-paketet är 395 kronor exklusive moms**. Paketet finns att köpa hos flertalet av Vodafones återförsäljare.

För information kring priser på samtal och datatrafik i Vodafone Business-abonnemang Låg besök http://www.vodafone.se/511.jsp?smid=112790

För bilder på paketet besök: http://www.vodafone.se/433.jsp?smid=3

*Inledningsvis ingår Sony Ericsson T610. Framöver kommer fler mobiler ingå i paketeringen.
** Gäller vid nytecknande av Vodafone Business-abonnemang Låg minst 18 månader

För mer information kontakta:
Anders Sjöholm, affärsområdeschef Företag
Telefon: 0708-33 10 22, e-post: anders.sjoholm@vodafone.se