Vodafone Sverige AB

Vodafone lanserar ungdomsabonnemang

Pressmeddelande   •   Aug 04, 2003 11:09 CEST

Vodafone Sverige erbjuder nu ungdomar upp till och med 25 år ännu bättre möjligheter att kommunicera mobilt och därmed kapa sladdarna till den fasta telefonin. Via abonnemanget Vodafone 60 Young Edition får mobilanvändaren hela 120 kostnadsfria samtalsminuter att ringa för varje månad och 25 gratis sms att skicka till vänner och familj månadsvis.

Vodafone 60 Young Edition bygger på Vodafones abonnemang Vodafone 60 men erbjuder användarna hela 120 kostnadsfria samtalsminuter* varje månad samt 25 fria sms. Abonnemanget är framtaget för att möta ett allt större behov hos många yngre mobilanvändare att enbart kommunicera mobilt.

- Människor i åldrarna upp till 25 år rör sig mycket, geografiskt för att jobba eller studera på nya orter och i sin livsstil för att kunna umgås med vänner och delta i mängder av olika aktiviteter. I denna period i livet kan den bundenhet och de månads- och flyttavgifter som fasttelefonin innebär kännas mindre lockande. Med Vodafone 60 Young Edition erbjuder vi därför ett för denna målgrupp heltäckande mobilt alternativ som uppfyller deras krav på prisvärdhet, tillgänglighet och frihet, säger Göran Mannerstråle, chef affärsområde Konsument.

Precis som för abonnemanget Vodafone 60 ger Vodafone 60 Young Edition användarna stora möjligheter att själva bestämma kring sin mobila kommunikation, och ha så stor kontroll som möjligt över sina mobila kostnader. Bland annat kan de när de vill köpa en ny mobil själva reglera sitt inköpspris och sin månadskostnad, och utöver det sms-paket om 25 sms som ingår varje månad, prenumerera på sms- och datapaket som ger ännu lägre priser på textmeddelanden och datatrafik.

För pristariffer för Vodafone 60 Young Edition besök Vodafones hemsida på adress http://www.vodafone.se/110.jsp. Där finns också information om Vodafones övriga abonnemang - Vodafone 60 och Vodafone 120 - samt de olika sms- och datapaket som Vodafone erbjuder inom de olika abonnemangen.

*Gäller samtal till fasta nätet samt till annan mobilanvändare inom Vodafone Sverige.

För mer information kontakta:
Göran Mannerstråle, chef affärsområde Konsument
Telefon: 0708-33 18 45, e-post: goran.mannerstrale@vodafone.se David Erixon, marknadschef affärsområde Konsument
Telefon: 0709-61 47 77, e-post: david.erixon@vodafone.se