Vodafone Sverige AB

Vodafone live-mobilen Sony Ericsson T610 direkt in på försäljningstoppen

Pressmeddelande   •  Jun 11, 2003 11:22 CEST

Sony Ericsson T610 är den första Vodafone live-mobilen som når förstaplatsen på Vodafones försäljningslista för mobiltelefoner. T610, som lanserades i live-erbjudandet under maj, går rakt in på plats nummer ett för maj månad.

- Det har sedan lanseringen varit en enorm efterfrågan på T610:an inom vårt Vodafone live-erbjudande. Sony Ericsson T610 är en komplett kameramobil med attraktiv design och som med sitt förmånliga pris uppenbarligen lockar en bred målgrupp människor att skaffa kameramobil för att kunna kommunicera i bilder, säger Tommy Sundström vice vd för Vodafone Sverige och ansvarig för Vodafones butikskedja i Sverige.

- Live-mobilen Sony Ericsson T610 är den första mobiltelefonen med inbyggd kamera som blivit etta på vår försäljningslista. Vi tror att intresset för kameramobiler och kommunikation via bilder kommer att öka ytterligare nu under sommaren i och med semestertider och möjligheten att via MMS dela med sig semesterupplevelser till nära och kära var man än är, säger Tommy Sundström.

Försäljningslista mobiltelefoner juni 2003, Vodafone

Fabrikat Modell Funktion Prisklass 1. Sony Ericsson T610 Vodafone Medel live!/GPRS/MMS/Färg 2. Nokia 6610 GPRS/MMS/Färg Medel 3. Sony Ericsson T200 GPRS/EMS Låg 4. Nokia 3510i GPRS/MMS/Färg Låg 5. Nokia 5210 WAP Låg 6. Sony Ericsson T68i GPRS/MMS/Färg Medel 7. Panasonic Gd87 Vodafone Hög live!/GPRS/MMS/Färg 8. Nokia 2100 Tal Låg 9. Sony Ericsson T310 GPRS/MMS/Färg Medel 10. Siemens A50 WAP/EMS Låg

*Baseras på mobiltelefonernas inköpspris.

För mer information kontakta: Tommy Sundström, vice vd, Vodafone Telefon: 0708-33 15 10, e-post: tommy.sundstrom@vodafone.se