Poolia

Vodafone väljer Poolia för bemanningstjänster

Pressmeddelande   •  Jun 17, 2003 09:14 CEST

Poolia har tecknat ramavtal med Vodafone i Sverige. Avtalet gäller hela Poolias tjänsteutbud så som personaluthyrning, rekrytering, ousourcing och HRM-tjänster (Human Resource Management).

– Avtalet är ett resultat av en upphandling där flera leverantörer utvärderades. Vi valde Poolia för deras kompletta tjänsteutbud och konkurrenskraftiga villkor, säger Torsten Millqvist, inköpschef på Vodafone.

Idag har Poolia cirka 60 konsulter på Vodafone, främst personal inom ramen för dotterbolaget Uniflex verksamhet. Ramavtalet lägger grunden för ett långsiktigt samarbete då det gäller i två år. Behoven finns inom områdena ekonomi, IT, HR, teknik och kundtjänst. Vodafone har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Karlskrona, Kristianstad och Kalmar.

För mer information kontakta:
Lars Heszö, Poolia Professionals, tfn: 073-944 54 68

Vodafone är ett av världens största mobila nätverk. Vodafone Sverige (fd Europolitan) bildades den 1 april 1991 och öppnade nätet 1992. Namnet Vodafone togs den 15 april 2002. Vodafone Sverige sysselsätter ca 1500 personer och har idag 1 325 000 kunder (31 mars) i Sverige. Vodafone finns representerade på 5 kontinenter.

Poolia är ledande inom kvalificerad bemanning och finns på ett 25-tal orter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Verksamheten omfattar tjänsteområdena Personaluthyrning, Rekrytering / Search och Outsourcing. Poolia Professionals tillhandahåller kvalificerad personal inom yrkesområdena Ekonomi, Bank & Finans, IT, Kontor, HR, Lön, Teknik, Sälj & Marknad, Juridik, Vård samt Life Science. Dotterbolaget Uniflex är en av de största aktörerna inom generell bemanning. Uniflex erbjuder tjänsterna reception, kundtjänst, växel, call-center, lager, industri och internservice.