Rabble Communications

Voddler gör mobilkampanj med Rabble, bjuder på onlinefilm till alla som passerar en videobutik

Pressmeddelande   •   Dec 13, 2011 08:56 CET

Rabble är en erbjudandeapp för iPhone och Androidmobiler där kunder ser vilka erbjudanden som finns hos butiker man är nära. Filmtjänsten Voddler finns, utöver online på www.voddler.com, på de största mobila plattformarna, som iPhone, iPad, Android, Symbian och Meego.

- Vi visar film direkt till din mobil eller läsplatta. Det är även där du nu går för att hitta erbjudanden. Det är därför självklart för oss som konsumenttjänst att finnas med våra erbjudanden i den kontext där du även kan använda dem. Det är i det sammanhanget extra roligt att samarbeta med en geobaserad tjänst som Rabble, säger Anders Sjöman, kommunikationschef på Voddler.

Som onlinetjänst har filmtjänsten Voddler inga fysiska säljställen att knyta geobaserade erbjudanden till. Kampanjen är därför upplagd så att alla kunder som passerar en traditionell videobutik eller videohylla får ett erbjudande där Voddler bjuder på en hyrfilm – bara man inte går in i butiken.

- Mobil marknadsföring växer starkt och med det här samarbetet utforskar vi nu även hur onlinetjänster och deras kunder kan dra nytta av geografiskt styrda erbjudanden, säger Daniel Zeitoun, VD för Rabble.

Voddlers kampanj på Rabble kommer pågå närmaste veckorna fram till julhelgerna, med begränsningen att varje konsument kan ta del av erbjudandet en gång.

För mer information:

Anders Sjöman, kommunikationschef, Voddler, anders.sjoman@voddler.com, +46707176078, @anderssjoman on Twitter

Daniel Zeitoun, VD, Rabble Communications, daniel.zeitoun@rabble.se, +46 709 12 11 77

Om Rabble

Rabble är en app till Iphone och Androidmobiler. Appen ger kunder möjligheten att botanisera bland spännande erbjudanden från våra samarbetspartners. Alla erbjudanden är tack vare mobilens gps-positionering geografiskt styrda och visas därför i närhetsordning. Rabble erbjuder även smarta funktioner som kategorisering, riktade push-notiser och facebook/twitter- integration.