Voddler

Voddler lanserar i Norge – introducerar ny filmtjänst för norska filmälskare

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2010 10:05 CET

Voddler lanserade sin filmtjänst på den svenska marknaden under oktober 2009. I Voddler erbjuds medlemmarna gratis reklamfinansierad film samt även hyrfilm, drygt 90 procent av Voddlers titlar är gratis. Antalet Voddlermedlemmar passerade i januari 400 000, och under januari genomfördes fler än 1 miljon filmvisningar. Inför lanseringen i Norge i början av mars öppnas nu en invitekö för norska användare.

Lanseringen i Norge och övriga nordiska länder följer Voddlers expansionsplan där Voddler kommer att finnas tillgängligt i samtliga nordiska länder till sommaren 2010. Samtidigt som Voddler kliver över gränsen till Norge lanseras en ny hemsida med möjlighet att spela filmerna direkt från sajten.

- Vi ser fram emot lanseringen av vår filmtjänst i Norge. Norrmännen ligger i framkant när det gäller ny teknik och det känns naturligt att vi startar vår internationella expansion just i Norge. Det känns dessutom extra roligt då vi redan mottagit stort intresse från våra grannar i väst, säger Mathias Tönnesson, expansionschef Voddler.

Voddler har idag avtal med Paramount, Disney, Miramax Films, Columbia, Dreamworks, Touchstone Pictures, MGM, Nonstop Entertainment, Noble Entertainment, Scanbox, Pan Vision, Sony Pictures Television, TVF, FilmFactory och Atlantic.

Presskontakt:
Ellinor Lejman, Public Relations, Voddler Sweden AB
+46 (0) 705 95 68 88, ellinor.lejman@voddler.com

Om Voddler
Voddler grundades 2005 i Stockholm, Sverige. Vi samarbetar med några av de största namnen inom underhållningsbranschen för att erbjuda on-demandtjänster av högsta kvalitet. Med Voddler kan du titta på filmer och tv-program på dina villkor, när som helst. Voddler är lättanvänd, laglig och tillgänglig dygnet runt - med hög bild- och ljudkvalitet. Allt du behöver är en internetuppkoppling, dator och en invite till Voddler.