Voddler

Voddler presenterar avtal med Sony Pictures Television

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2009 08:20 CET

Genom avtalet med Sony Pictures Television(SPT) utökar Voddler sin unika filmtjänst med filmer från ytterligare en ledande Hollywood Studio. Avtalet innebär att redan från och med den 20 December har Voddleranvändarna tillgång till en rad aktuella och äldre favoritfilmer från Sony Pictures Television, både i ett annonsfinasierat (AVOD) och ett pay-per-view-fönster (TVOD). Från och med februari 2010 tillkommer ett prenumerationsalternativ(SVOD) för Voddleranvändarna, även i detta fönster kommer Sony Picturestitlar att finnas tillgängliga.

”Vi är glada över att ingått detta banbrytande avtal med Sony Pictures Television. Vår ambition är att utveckla djupa partnerskap med alla ledande filmbolag för att kunna erbjuda ett brett utbud av filmtitlar. Vår långsiktiga ambition är att skapa världens bästa och största annonsfinansierade filmbibliotek”, säger Zoran Slavic, EVP Voddler.

Avtalet mellan SPT och Voddler är unikt, då detta är första gången som SPT ingått avtal med en video-on-demandaktör i Skandinavien. Genom avtalet kommer storfilmer som Änglar och demoner, Spider-Man 2 samt kritikerrosade Julie and Julia och 2012 upp i Voddler 2010. Den reklamfinansierade delen av Voddler kommer att innehålla ett urval av kända filmtitlar från Sony Pictures Television.

Voddler har idag närmare 200 000 användare, en siffra som snabbt ökar då tusentals nya invites skickas ut dagligen. Mer än en kvarts miljon svenskar står fortfarande i kö för en invite till Voddler.

Voddler kommer successivt att öka takten på publiceringen av nya filmer. Lagom till jul ökas också utskicket av invites, i syfte att så många filmälskare som möjligt ska få tillgång till Voddler inför helgerna.

Presskontakter:
Zoran Slavic, Executive Vice President, Voddler Sweden AB
+46 (0) 8 20 96 31, +46 (0) 703 46 74 00, zoran.slavic @ voddler.com

Ellinor Lejman, Public Relations, Voddler Sweden AB
+46 (0) 8 20 96 31, +46 (0) 705 95 68 88, ellinor.lejman @ voddler.com

Om Voddler
Voddler grundades 2005 i Stockholm, Sverige. Vi samarbetar med några av de största namnen inom underhållningsbranschen för att kunna erbjuda on-demandtjänster av högsta kvalitet. Genom en egenutvecklad teknik har vi tagit fram ett video on demand-format där ett obegränsat utbud av filmer kan ses av lika obegränsat antal användare. Det betyder att det finns plats för såväl gamla godingar, blockbusters och independentfilmer, svenska som internationella. Voddler har instant play, HD-kvalitet och annonsfinansierat material, något som efterfrågats under längre tid. Ett lagligt alternativ till fildelning som dessutom erbjuder ett socialt nätverk och filmdatabas.