Voddler

Voddler släpper filmapp för Nokia N9 och Meego-plattformen

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2011 08:33 CET

Filmtjänsten Voddler släpper idag en specialanpassad film-app för Nokias N9 och Meego-plattformen. Appen är gratis, erbjuder både hyrfilm och annonsfinansierad gratisfilm och finns nu i Ovi Butik.

De senaste månaderna har Voddler släppt appar för Nokia Symbian, iPhone, iPad och Android. Nu kommer en specialbyggd app för Nokia N9 och operativsystemet Meego.

- Efter appen vi lanserade i september för Nokias Symbian-mobiler så är vi nu glada att kunna släppa en till app för Nokia-mobiler. Vi fortsätter att utöka vår plattformsbas, med målet att du alltid ska ha en voddlerfilm nära dig, oavsett vilken skärm du råkar ha till hands, säger Anders Sjöman, kommunikationschef på Voddler.

- Vi är glada att fortsätta vårt samarbete med Voddler och nu kunna erbjuda den här banbrytande appen även på vår Meego-plattform, säger Christophe Joyeau, Head of Services, Nokia North.

Vid lanseringen har appen drygt 250 filmer aktiverade för mobilvisning. Nya titlar kommer läggas till löpande från Voddlers växande totalkatalog om 4 500 titlar.

Voddlers Meego app är gratis att ladda ned och fungerar på Nokia N9. Filmvisningen fungerar såväl på mobilnätet som WiFi. Appen finns tillgänglig från och med idag i Ovi Butik.  Ladda ned appen från din Nokia-telefon eller från den här länken: http://store.ovi.com/content/187345

För mer information:

Anders Sjöman, kommunikationschef Voddler,
anders.sjoman@voddler.com
, +46707176078, @anderssjoman på Twitter

Christophe Joyau, Head of Services, Nokia North
christophe.joyau@nokia.com
, +46 709 93 83 82

Oskar Södergren, informationschef, Nokia Northoskar.sodergren@nokia.com, +46 709 93 83 94

Om Voddler

Filmtjänsten Voddler erbjuder de bästa filmerna och serierna lagligt direkt till internetkopplade enheter. På Voddler kan du se både hyrfilm (RENT) och annonsfinansierad film (PLAY), var och när du vill, med kvalitetstitlar från över 30 av världens ledande filmbolag, inklusive de ledande Hollywood-bolagen. Över 1 miljon registrerade kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland tittar varje vecka på hundratusentals filmer på voddler.com, i sina mobiltelefoner och läsplattor, eller på internetkopplade TV-skärmar. Voddlers affär är att erbjuda en premium video-on-demand (VOD) tjänst för tittare, innehållsägare och annonsörer.

Om Nokia

Nokia strävar efter att föra människor närmare varandra. Vi kombinerar avancerad teknologi med personanpassade tjänster som gör det möjligt för människor att vara nära det som betyder mest för dem. Varje dag kommunicerar mer än 1,3 miljarder människor med varandra med en mobiltelefon, smartphone eller mobil dator från Nokia. Nokia integrerar idag sina produkter med företagets innovativa tjänster genom Ovi (www.ovi.com). Det handlar om tjänster inom musik, kartor, applikationer, e-post med mera. Nokias NAVTEQ är en ledare när det gäller digitala kart- och navigationstjänster och Nokia Siemens Networks erbjuder utrustning, tjänster och lösningar för kommunikationsnätverk över hela världen.