Voddler

Voddler slutför riktad nyemission och utökar styrelsen inför fortsatt expansion.

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2010 07:23 CET

Voddler, med den unika svenska tjänsten för hemmabio via nätet, har slutfört en riktad nyemission till Eqvitec Technology Fund III som tillför bolaget 26 miljoner kronor i nytt kapital. Voddler utser också Hadar Cars, Partner på Eqvitec Partners till styrelseledamot.

Voddler har slutfört en riktad nyemission som tillför bolaget 26 MSEK i nytt kapital.

-Vi är nöjda med att Eqvitec Fund investerar i Voddler. Eqvitec är välkänt duktiga på tekniktunga bolag som Voddler och har ett bra track-record som ledande nordisk VC aktör. Vi står väl rustade inför bolagets fortsatta utveckling och expansion, säger Marcus Bäcklund, VD och styrelseledamot Voddler.

Hadar Cars, partner på Eqvitec Partners tillträder styrelsen i Voddler.

-Vi är glada att få möjlighet att investera i Voddler som är ett av skandinaviens mest intressanta och efterfrågade bolag. Vi ser fram emot att bistå VD Marcus Bäcklund och ledningen i det fortsatta arbetet med att utveckla Voddler.

Voddler har idag drygt 400.000 registrerade användare i Sverige och under januari genomfördes närmare 1 miljon filmvisningar. Den internationella expansionen har påbörjats där Voddler under första kvartalet lanseras i Norge, Danmark och Finland.

För mer information, kontakta:

Ellinor Lejman, IR, Voddler Group AB

+46(0) 8 20 96 31, +46(0) 705 95 68 88, ellinor.lejman@voddler.com

Hadar Cars, Partner Eqvitec Partners AB

+46(0) 8 676 65 60, +46(0) 735 44 58 45, hadar.cars@eqvitec.com

Om Eqvitec Partners Oy

Eqvitec Partners är ett av Nordeuropas största teknologiinriktade riskkapitalbolag. Företaget grundades 1997 och har 10 investeringsansvariga i Helsingfors och Stockholm. Eqvitec Partners ger råd åt tre fonder med en sammanlagd kapitalbas på över 300 miljoner euro. Fonderna investerar sitt kapital i teknologiföretag främst i expansionsfas. För tillfället har fonderna investeringar i ca 30 företag och har genomfört 40 exits. Mer information finns på www.eqvitec.com

Om Voddler
Voddler grundades 2005 i Stockholm, Sverige. Vi samarbetar med några av de största namnen inom underhållningsbranschen för att erbjuda on-demandtjänster av högsta kvalitet. Med Voddler kan du titta på filmer och tv-program på dina villkor, när som helst. Voddler är lättanvänd, laglig och tillgänglig dygnet runt - med hög bild- och ljudkvalitet. Allt du behöver är en internetuppkoppling, dator och en invite till Voddler.