BRIS - Barnens Rätt i Samhället

Volkswagen hjälper BRIS att nå ut

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2010 08:00 CEST

Foto Patrik Österberg

BRIS är en ideell organisation vars verksamhet finansieras genom gåvor från bland annat privatpersoner, företag och kommuner och landsting.

Det är därför vitalt för BRIS fem regionkontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Norrköping och Umeå att i sin dagliga verksamhet besöka myndigheter och företag, samt ge föreläsningar om BRIS verksamhet, exempelvis på skolor.

Tack vare Volkswagen har nu BRIS regionkontor tillgång till fem dieseldrivna Touran TDI BlueMotion Technology, en populär familjebil med plats för sju personer.

– Vi är glada över att Volkswagen vill vara en partner till vår verksamhet. Volkswagen står får såväl trovärdighet som långsiktighet och deras bidrag på transportsidan är mycket betydelsefullt för oss, säger Göran Harnesk, generalsekreterare BRIS.

Inom kort planerar Volkswagen att integrera samarbetet med BRIS i marknadsföringen för såväl Touran som dess storebror Sharan. Syftet är att koppla försäljningen av de här bilmodellerna till en möjlighet för BRIS att få ett ökat bidrag.

– Volkswagen är en biltillverkare som på olika sätt arbetar för att vara ansvarstagande. Barnfamiljer är en av våra viktigaste kundgrupper och genom att hjälpa BRIS med bilar i deras verksamhet, ser vi det som ett sätt att dra vårt strå till stacken, säger Sten Forsberg, chef för Volkswagen i Sverige.

För mer information, kontakta

BRIS, Mikael Willborg, chef Insamling och sponsring, telefon 0701-60 88 37 eller mikael.willborg@bris.se

Volkswagen, Marcus Thomasfolk, Informationschef, telefon 08 553 867 97 eller marcus.thomasfolk@volkswagen.se

Barnens Rätt I Samhället (BRIS) är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell medlemsorganisation som bistår barn som far illa. FNs konvention om Barnets rättigheter är ett viktigt riktmärke i det arbetet. BRIS verksamhet finansieras via gåvor, medlemsavgifter och företagssponsring. Idag har BRIS nästan 600 ideella som arbetar i stödverksamheten.  Mer information om BRIS finns på www.bris.se