PeaceWorks Sweden

Volontärbussen intar Popaganda

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2012 14:47 CEST

Volontärbussen är en rullande kampanj som åker runt till festivaler i Sverige för att på ett roligt och modernt sätt möta ungdomarna på deras egen arena och informera om volontärutbyten. Nu rullar de in på Popagandafestivalen(24 - 25 augusti). Hos volontärbussen kan alla som vil prata volontärutbyten, hänga i tältet och göra egna, coola pins eller posa för Peace. Kampanjen har hittills varit mycket uppskattad och givit många ungdomar möjlighet att få information om hur de kan åka ut i världen. När volontärbussen inte är ute på turné befinner den sig på olika gymnasieskolor i Stockholmsområdet för att informera om volontärutbyten.

På Emmabodafestivalen posade över tusen personer för Peace. Lyckas Popaganda spräcka det?

Volontärbussen är en kampanj på initiativ av PeaceWorks som syftar till att möta ungdomarna på deras egen arena på ett ungdomligt och roligt sätt. Kampanjen informerar om hur ungdomarna kan åka på volontärutbyte genom PeaceWorks.

PeaceWorks är en ideell ungdomsorganisation som arbetar för att skapa en hållbar värld i fred och har funnits i mer än 35 år. De arbetar främst med volontärutbyten och erbjuder volontärarbete i mer än 50 länder. Inom PeaceWorks finns även lokalföreningar som arbetar med fredsskapande aktiviteter lokalt i Sverige. Huvudkontoret är beläget på Götgatan i Stockholm.