Volontärresor AB

Volontärresor och KILROY travels startar tätt samarbete

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2010 09:42 CET

Volontärresor och KILROY Sweden AB inleder ett nära samarbete kring de volontärer som reser till Ghana. Nu gör företagen en gemensam satsning där KILROY svarar för flygresa och försäkring och Volontärresor tar hand om volontärernas placeringar i respektive land.

• Det här förenklar för våra volontärer som får en skräddarsydd och säker resa där flyg, boende, försäkring och volontärplats ingår i ett paket, säger Stefan Sterve på Volontärresor.

Volontärresor startades för fem år sedan och förmedlade förra året närmare 600 volontärplatser i Afrika, Asien och Latinamerika. Under 2010 hoppas man, tillsammans med KILROY kunna sända ut 1 000 volontärer till 18 länder.

• Med en stark partner som KILROY underlättas administrationen kring själva flygresan så att vi kan lägga vårt fokus på att hitta fler nya, bra projekt, säger Stefan Sterve.

KILROY är Nordens största resebyrå för ungdomar och studenter och har specialavtal med över 50 flygbolag för målgruppen. Företaget kan erbjuda allt från flyg, Jorden Runt-och äventyrsresor till utlandsstudier och arbete utomlands. KILROY i Sverige hjälper årligen över 30 000 resenärer ut i världen och kan nu genom det nya samarbetet också erbjuda resor till dem som vill hjälpa till som volontärer på barnhem eller skolor.

• Samarbetet med Volontärresor ligger i linje med vad vår målgrupp efterfrågar och ligger rätt i tiden. Det är en produkt vi verkligen brinner för, säger Monica Murphy på KILROY travels.

Monica Murphy, VD för KILROY Sweden AB

Tel: 08 – 402 93 01