Spjut Interaktiva Medier

Volta upp på andra plats och Kirby in på listan - Sveriges populäraste dammsugare kvartal tre, 2010

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2010 10:12 CEST

DAMMSUGARTOPPEN KVARTAL TRE 2010 (placering på förra topplistan inom parantes)

1. Electrolux (1)
2. Volta (4)
3. Philips (3)
4. Nilfisk (5)
5. Miele (2)
6. Hugin (6)
7. Siemens (7)
8. Bosch (8)
9. Kirby (-)
10. Husky (9)

Ut från listan: Melissa (nu på 12:e plats)

Nära att komma med på listan:
LG, AEG, Samsung

Källa: Försäljningsstatistik juli-september 2010, Dammtussen.se

Om DAMMSUGARTOPPEN från Dammtussen.se

DAMMSUGARTOPPEN från Dammtussen.se är en kvartalssammanställning av vilka dammsugare som genererar flest köp av dammsugarpåsar hos Dammtussen.se, d v s vilka dammsugare som flest svenskar aktivt använder i hem och på arbetsplatser.

Vi kommer följa trender och se vilka dammsugarmärken som förefaller ta marknadsandelar och flytta fram sina positioner, och vi kommer också bevaka vilka nya dammsugarmodeller som bubblar upp på listan.

DAMMSUGARTOPPEN från Dammtussen.se lanserades i januari 2010.

Vi hoppas vidare att DAMMSUGARTOPPEN kommer vara positiv för branschen, då den sätter fokus på innovation och nya modeller och möjligheter, även om försäljningsstatistiken från Dammtussen.se naturligtvis inte är en absolut sanning, mer en barometer som ger en intressant indikation på vad som bubblar - och kanske inte bubblar - på dammsugarmarknaden.

Om DAMMTUSSEN.SE

Dammtussen.se startade sin verksamhet i Göteborg 2007 och säljer inte bara din dammsugarpåse till just din dammsugare utan också dammsugarmunstycken som Twinner, HEPA-filter, fläktfilter till köksfläkten, doftprodukter och andra städprodukter via nätet. Sedan starten för tre år sedan har fler än 13.000 kunder handlat via Dammtussen.se.

Dammtussen.se säljer dammsugarpåsar (till både vanliga dammsugare, specialdammsugare som Kirby dammsugarpåsar och till centraldammsugare som Husky dammsugarpåsar), dammsugare, dammsugarmunstycken (Twinner och andra munstycken för din dammsugare), dammsugarfilter (exempelvis HEPA-filter), doftprodukter och städartiklar till våra kunder. Vi har även på sistone börjat sälja filter till köksfläktar, t ex fläktfilter runt med centrumhål som bl.a. passar många FUTURUM-modeller. Idag har du som kund hos Dammtussen.se dygnet runt, året runt tillgång till Sveriges bredaste sortiment av dammsugarpåsar, ofta till betydligt lägre priser än i vanliga butiker.