Volvokoncernen

Volvo Aero och Boeing förlänger marknads- och distributionsavtal för reservdelar

Pressmeddelande   •   Jun 15, 2003 12:00 CEST

Boeing och Volvo Aero Services har förlängt sitt marknads- och serviceavtal till 2009. Avtalet innebär att Volvo Aero Services kommer att fortsätta att sälja och marknadsföra reservdelar för Boeings kommersiella flygplan.

Volvo Aero Services tidigare marknads- och distributionsavtal med Boeing undertecknades 1999 och förlängs nu till utgången av 2009. Förutom att utveckla det redan befintliga samarbetet avser de båda bolagen också att gemensamt ta fram nya globala tjänster för service- och reservdelsmarknaden.

2003-06-15

För ytterligare information, kontakta Ann-Sophie Berner, Volvo Aero Services +1 561 809 9600

Volvo är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. Volvo har ca 71 000 anställda, produktionsanläggningar i 25 länder och närvaro på mer än 185 marknader. Volvo omsätter 180 miljarder SEK och är noterat på börserna i Stockholm, London, Bryssel, Frankfurt och på NASDAQ i USA.