DigitasLBi Sverige

Volvo Car Corporation väljer LBi för globala SEO-tjänster

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2012 12:59 CET

Volvo Car Corporation har utsett LBi till ny byrå för deras globala SEO-arbete.

Från och med januari 2013 kommer LBi att leverera SEO-tjänster till Volvo Cars globala marknadsförings- och säljbolag.

Gareth Ballard, Digital Efficiency Manager på Volvo Car Corporation: ”Valet föll på LBi eftersom vi verkligen gillade deras förslag. Jag hoppas att vi kan göra verklighet av LBi:s idé om att omforma hur Volvo ser på SEO och på så sätt göra oss mer synliga i sökmotorer”.

Christian Birk, Head of Media, LBi Nordics: ”Vi är jätteglada över att Volvo vill samarbeta med oss när det gäller SEO. Bilindustrin förändras i en rasande takt och vi vet att det digitala spelar en allt mer avgörande roll i kundernas beslutsprocess. Vi ser fram emot att forma kundens digitala upplevelse tillsammans med Volvo och att stärka Volvos varumärke i den digitala världen.”

För mer information, vänligen kontakta:

Christian Birk, Head of Media, LBi Nordics

christian.birk@lbi.com

Om LBi:

LBi är en digital kommunikationsbyrå med över 2 000 anställda på 30 kontor i 17 länder. I Norden är vi cirka 200 anställda på kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö, Köpenhamn och Trondheim. Läs mer på www.lbi.com/se