KAESER Kompressorer

Volvo Group har tecknat globalt avtal med Kaeser Kompressorer AB

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2009 10:57 CET

Som ett led i sitt kvalitetsarbete har Volvo Group och Kaeser Kompressorer tecknat avtal om service och inköp av tryckluftsutrustning. Avgörande var kvalitet och ett kompressorprogram som väl matchar företagets behov. Detta ger en möjlighet för alla befintliga och kommande Volvo Group- verkstäderatt få professionell hjälp med sitt tryckluftsbehov.

Man har valt modellen med serviceavtal vilket för det långsiktiga kvalitetsarbetet är det allra bästa. Alla som varit med om ett kompressorhaveri på en verkstad kan säkert förstå detta och intyga varför. På en verkstad eller fabrik kan man aldrig ta risken för driftstopp, och detta avtal är ett steg i rätt riktning för att minska den risken. Volvo Grop optimerar sin verksamhet genom att köpa in den tryckluftskompetens som de är i behov av. På köpet får Volvo Group dessutom ett webbaserat system där de kan ha koll på alla sina kompressorer och där de t om kan beställa kompressorer och service. Avtalet har till syfte att spara tid och pengar för Volvo Group som bland annat skyddas för prisjusteringar. Avtalet garantera förutom säkra leveranser också underhållservice och reservdelsgarantier.

”Att få ett ramavtal med en så pass stor företagsgrupp som Volvo Group innebär självklart stora möjligheter för oss och vi ser det som ytterligare ett bevis på att vi är ledande inom branschen”, säger Torsten Granberg, VD Kaeser Kompressorer.

Kaeser Kompressorer är en av världens största tillverkare av tryckluftssystem med ursprung i Tyskland och med nära 4.000 anställda i världen. I Sverige är vi en av de största tryckluftsleverantörerna på den inhemska marknaden. Vi tillverkar och säljer kompressorer i premiumklassen. Produkterna har mycket hög driftsäkerhet samtidigt som de är energisnålare än några andra märken på marknaden.