Lernia

Volvo Personvagnar (VCC) förlänger avtalet med Lernia

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2013 18:10 CET

Långsiktigt partnerskap mellan Lernia och Volvo Personvagnar ger förnyat avtal i ytterligare två år.

Lernia har levererat rekryterings- och bemanningstjänster till Volvo Personvagnar (VCC) sedan 2004. I dagarna blev det klart att VCC förlängder avtalet med Lernia i ytterligare två år.

”Vi har under åren utvecklat ett långsiktigt partnerskap med VCC och detta är ett bevis på att det goda samarbetet gagnat båda parter. Nu tar Lernia ytterligare ett kliv i en mer aktiv roll i VCC:s positiva framtidstro” säger Markus Boberg, försäljnings- och marknadsdirektör på Lernia.

Fortsatt förtroende hos befintliga kunder och ett par strategiskt viktiga affärer i nya branscher under 2013 är förklaringen till att Lernia nu är Sverige största företag inom bemanning för kollektivanställda.

Konkurrenter som Manpower och Adecco har historiskt sett legat något högre än oss vad gäller marknadsandelar men med en stadig tillväxt framförallt inom industribemanning de senaste kvartalen har nu Lernia gått om konkurrenterna”, berättar Markus Boberg.

För mer information, kontakta:

Markus Boberg,
Försäljnings- och marknadsdirektör Lernia
Tel: 070 930 90 00
E-post: markus.boberg@lernia.se

Roken Cilgin
Kommunikationschef Lernia
E-post: roken.cilgin@lernia.se

Lernia är ett av Sveriges ledande kunskapsföretag. Vi erbjuder tjänster inom utbildning, bemanning, rekrytering och omställning och finns på fler än 100 orter över hela landet. Lernia gör det möjligt för människor och företag att stärka sin konkurrenskraft genom rätt kompetens. Vi vet att kompetens gör skillnad. Besök gärna www.lernia.se.