Veriscan Security AB

Volvofinans beställer sin tredje säkerhetsmätning av Veriscan

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2010 14:21 CET

På Volvofinans Bank har man jobbat med sin informationssäkerhet i form av mätningar i flera år. Volvofinans Bank beställde sin första säkerhetsrevision av Veriscan 2003 och återkom för en ny genomgång våren 2007. Nu har de beställt en tredje mätning.

Volvofinans är ett auktoriserat kreditmarknadsbolag som genom den svenska Volvohandeln tillhandahåller personbils- och lastvagnfinansieringar samt kontokortet Volvokortet. Eftersom Volvofinans hanterar pengar ser de det som en trovärdighetsfråga inför sina kunder att informationssäkerheten ska vara så god som möjligt. Genom mätningarna får de dessutom ett kvitto på informationssäkerheten att visa för partners och olika granskningsorgan.

Efterom Volvofinans Bank genomför mätningar kontinuerligt, ser de till att de bibehåller den säkerhetsnivå som krävs och de kan se vilka områden de blivit bättre på jämfört med sina tidigare mätningar. Veriscan ser fram emot fortsatt samarbete och att ännu en gång kunna hjälpa Volvofinans Bank att mäta sin informationssäkerhet.

Om du vill läsa mer om Volvofinans Bank och mätning, se gärna bifogad pdf.

På Veriscan arbetar vi med att förbättra våra kunders informationssäkerhet. Vet du vilka informationssäkerhetshot din organisation ställs inför varje dag och hur ni kan skydda er? Vi kan hjälpa dig ta reda på det.