Volvokoncernen

Volvokoncernen lanserar ny tjänst för videomaterial

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2007 10:32 CEST

Nu lanserar Volvokoncernen tjänsten BroadcastRoom, där journalister kostnadsfritt kan ladda ner och beställa videomaterial som håller full sändningskvalité.

BroadcastRoom är ett webbaserat nyhetsarkiv och en distributionskanal för leverans av videomaterial med full sändningskvalité. BroadcastRoom är en utveckling av den tjänst för videomaterial som Volvokoncernen har via webtjänstföretaget The Newsmarket. Som journalist kan du gå in och söka, titta och beställa videomaterial från Volvokoncernen för att sedan ladda ner materialet alternativt beställa det på Beta-kassett.

Materialet är kostnadsfritt för journalister och det enda som krävs är ett användarnamn och lösenord. Är du redan registrerad användare på The Newsmarket behöver du inte registrera dig igen. För registrering och inloggning, gå till:

www.thenewsmarket.com/volvogroup

BroadcastRoom nås även via www.volvo.com och www.volvo.se under News&Media.

2007-08-28

Journalister som vill ha ytterligare information, vänligen kontakta Mårten Wikforss, 031-66 11 27 alt. 0705-59 11 49.

Informationen är sådan som AB Volvo (publ) kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om börs- och clearingverksamhet och /eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades till media för offentliggörande 20070828 kl 10.30.

Volvo är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. Volvo har cirka 93 000 anställda, produktionsanläggningar i 18 länder och försäljning på mer än 180 marknader. Volvo omsätter omkring 248 miljarder SEK och är noterat på Stockholmsbörsen och på NASDAQ i USA.