Vostok Nafta

VOSTOK NAFTA OFFENTLIGGÖR NIOMÅNADERSRAPPORT ONSDAGEN DEN 22 NOVEMBER 2006

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2006 17:26 CET

Telefonkonferens klockan 16:00Central European Time (CET)

Vostok Nafta Investment Ltd. ("Vostok Nafta" eller "Bolaget") tillkännager att Bolagets delårsrapport för de första nio månaderna 2006 kommer att publiceras den 22 november 2006.

Bolaget kommer att anordna en telefonkonferens med en interaktiv presentation klockan 16:00 CET den 22 november 2006. Vid presentationen kommer Vostok Naftas vd Per Brilioth samt Sergei Glaser, Director att finnas tillgänglig för att kommentera rapporten och den senaste tidens utveckling i Vostok Nafta.

Vänligen ring nedanstående nummer 5 minuter innan telefonkonferensen startar (en operatör kommer att finnas tillgänglig för att hjälpa er).

Telefonnummer att ringa i Europa: 08 5352 6408
Telefonnummer att ringa i Nordamerika: +1 718 354 1389

För att ta del av den interaktiva presentationen, vänligen logga in på: https://www.livemeeting.com/cc/premconfeurope/join?id=6987416&role=attend&pw=vostok1

Eller besök www.euvisioncast.com och logga in med följande uppgifter: Meeting ID: 6987416 Meeting Password: vostok1

En inspelning av telefonkonferensen kommer att finnas tillgänglig från cirka en timme efter det konferensen avslutats och fram till och med den 28 november 2006.

Telefonnummer för att nå inspelningen i Europa är: +46-(0)8-587 69441 och i Nordamerika: 1-718-354-1112. För att ta del av inspelningen, vänligen ange kod: 6987416# En inspelning av telefonkonferensen, med synkroniserade presentationsbilder, kommer också att finna tillgänglig för nedladdning från www.vostoknafta.com.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Robert Eriksson, Head of Investor Relations: 0701-112615