V&S Group

V&S ordförande Claes Dahlbäck ställer inte upp för omval

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2007 12:08 CET

Claes Dahlbäck, styrelseordförande i V&S Vin & Sprit, har meddelat att han inte ställer upp för omval vid bolagsstämman i år. Han har varit styrelseledamot i V&S i 16 år, varav styrelseordförande i 14 år.

- Efter 16 år i styrelsen, varav 14 år som ordförande, känns det naturligt för mig att inte ställa upp för omval i år. Jag har under de här åren fått vara med om en otrolig utveckling av V&S till ett av de ledande företagen i världen i sin bransch. Med starka marknadspositioner, god lönsamhet och utmärkt tillväxtpotential för V&S känns det rätt att nu lämna styrelsen, säger Claes Dahlbäck.

- Claes Dahlbäcks insatser som styrelseordförande där omvandlingen av V&S från ett monopolföretag som huvudsakligen agerade i Sverige till att bli en av de större aktörerna i sin bransch är värd all beundran, säger finansmarknadsminister Mats Odell (kd).

- Genom ett stort antal internationella förvärv och en fortsatt mycket positiv utveckling för ABSOLUT VODKA, har V&S under Claes Dahlbäcks ledning kommit att bli ett mycket framgångsrikt och lönsamt och företag, säger finansmarknadsminister Mats Odell (kd).

Närmare upplysningar
Jacob Broberg, Senior Vice President Corporate Affairs & Communications, V&S, mobil 070-190 00 33, e-post jacob.broberg@vsgroup.com

Mia Widell, Pressekreterare hos finansmarknadsminister Mats Odell, telefon 08-405 17 21, mobil 070-353 49 66