V&S Group

V&S säljer Florida Distillers

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2007 11:58 CET

V&S Group har skrivit på ett avtal om att sälja Florida Distillers, som var en del i förvärvet av Cruzan Rum, till det franska spritföretaget Belvédère.

- Försäljningen av Florida Distillers är i linje med V&S strategi att fokusera på våra starka spritvarumärken. Florida Distillers är inte en del av V&S kärnverksamhet, säger Mats Andersson, Senior Vice President V&S Business Development.

Florida Distillers är en ledande tillverkare och marknadsförare av alkohol-produkter, såväl bulk som märkesvaror, juicer och aromämnen. Företaget har också verksamhet inom legotappning och är USA:s ledande tillverkare av citrussprit. Även matlagningsviner och vinäger produceras. Florida Distillers verksamhet finns vid fyra anläggningar i Florida och Kentucky i USA.

Verksamhetens omsättning under 2006 var 600 MSEK.

Närmare upplysningar

Mats Andersson, Senior Vice President V&S Business Development, mobil 070-575 10 71, e-mail mats.andersson@vsgroup.com

Jacob Broberg, Senior Vice President, Corporate Affairs & Communications, V&S, mobil 070-190 00 33, e-mail jacob.broberg@vsgroup.com