VSM Group Aktiebolag

VSM Group huvudsponsor för internationell designtävling

Pressmeddelande   •  Mar 25, 2003 00:00 CET

VSM Group går in som huvudsponsor för den internationella designtävlingen "The Young Fashion Designer Competition".

– Syftet med tävlingen är att uppmuntra och stödja unga designstuderande och ge dem möjlighet att bli upptäckta av modebranschen. Designtävlingen ligger helt i linje med vår affärsidé, det vill säga att sälja glädjen med att sy, säger Lill Nylén, PR-ansvarig för VSM Groups globala varumärken Husqvarna Viking och Pfaff.

"The Young Fashion Designer Competition" pågår under hela året. Efter lokala uttagningar i 15-talet länder samlas de unga kläddesignerna till stor final i Paris där de får möjlighet att visa upp sina kreationer; höjdpunkten är en stor modesshow inför ett stort antal representanter från både modebranschen och media.

De som deltar i finalen får diplom och var sitt stipendium på 450 euro; vinnaren får förutom ett stipendium på 3 000 euro även en toppmodern Pfaff-symaskin värd cirka 40 000 kronor, en valfri resa och en plats på en av Paris designskolor. VSM Group delar också ut ett specialpris till en av deltagarna.

VSM Group, med huvudkontor i Huskvarna, är tillsammans med Air France, huvudsponsor för tävlingen som startade 1982 och stöds av bland andra Feredation Francaise de la Couture.

KONTAKTPERSON
Lill Nylén