Studieförbundet Vuxenskolan

Vuxenskolan till modernare lokaler

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2011 13:02 CET

Första oktober flyttar Studieförbundet Vuxenskolans förbundskansli från Kungsgatan i Stockholm till Franzéngatan 6 i stadsdelen Stadshagen. Det nya hyresavtalet undertecknades i veckan av SV och LRF som är ny hyresvärd.

–        SV genomför just nu den största omorganisationen sedan vi bildades 1967. Många ställer i dag förhoppningar på att folkbildningen och civilsamhället skall erbjuda lösningar på flera av de stora samhällsproblemen. Den nya moderna organisation som vi nu implementerar kommer att svara upp mot dessa förväntningar.

–        Med flytten får förbundskansliet tillgång till moderna lokaler som motsvarar kraven på en effektiv arbetsplats som samtidigt fungerar som en spännande mötesplats. I takt med att kraven på oss som folkbildare växer ökar också behovet av mötesplatser och arenor där idéer kan brytas, säger Anders Gradin, förbundschef på Studieförbundet Vuxenskolan.

SV kommer att hyra lokaler av Lantbrukarnas Riksförbund (LRF), som är en av tre grundorganisationer för studieförbundet.

–        Vi är glada att kunna hälsa SV välkommen som hyresgäst på Franzéngatan. LRF har en ambition att våra lokaler skall vara en mötesplats för bildning och åsiktsbrytning och där passar en bildningsorganisation som SV väl in, säger Anders Källström, vd för LRF.

–        Att vi dessutom som en grundorganisation får närmare till studieförbundet är ytterligare ett mervärde.

Ytterligare kontakt

Anders Gradin, förbundschef på SV, 0708 – 55 30 70