Sony Sverige.

W700 - ny titanfärgad Walkmantelefon från Sony Ericsson

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2006 08:59 CEST

Sony Ericsson introducerar nu ytterligare en Walkmantelefon, framtagen för alla som gillar klassisk och diskret design. Den nya W700 är titanfärgad och kombinerar mobiltelefonen med en komplett och lätthanterlig musikspelare. Förutom musikupplevelsen har W700 en 2 megapixelkamera och massor av ytterligare funktioner. Självklart har musikspelaren flight mode vilket gör att att den kan användas även då telefonen är avstängd – ett måste på flygresan.

– W700 bygger vidare på Sony Ericssons framgångsrika Walkmankoncept vilket introducerades med storsäljaren W800. Den här telefonen breddar vår portfölj och ger oss möjlighet att nå nya målgrupper, säger Jan Wäreby, Vice President med ansvar för försäljning och marknadsföring, på Sony Ericsson.

Det är enkelt att utöka lagringskapaciteten i telefonen. W700 levereras med ett 256 MB Memory Stick PRO Duo, vilket kan lagra ungefär sex CD-skivor. Den som byter ut minneskortet till ett 2GB Memory Stick kan fylla telefonen med ungefär 47 CD-skivor, perfekt när man ska åka på en längre resa. Att föra över musik från en PC är mycket enkelt med hjälp av medföljande sladdar och programvara.

W700 levereras med stereohörlurar av toppkvalitet. Tack vare standardkopplingen kan användaren också koppla in sina favorithörlurar. Sony Ericsson erbjuder dessutom en rad tillbehör, allt från små portabla högtalare till olika lösningar för bilen.

Sony Ericsson W700 introduceras under det andra kvartalet 2006.

För högupplösta pressbilder:

W700 – snabba fakta

Musik
• Walkmanspelare
• Stöd för MP3 och AAC
• Flight mode – gör att man kan lyssna på musik även då telefonfunktionen är avstängd
• 256MB Memory Stick PRO Duo medföljer

• Modem
• PC-synkronisering

Tillbehör
• Komplett serie högtalare:
- MDS-70 Home Audio System
- MDS-60 Bordställ
- MPS-60 Portabla högtalare
• Bluetoothheadset och biltillbehör

För mer information kontakta:

Jakob Rydén, Nordisk produktmarknadschef, Sony Ericsson
Telefon: 070–347 63 32, e-post: jakob.ryden@sonyericsson.com

Jonas Sevenius eller Jesper Kling, Jung
Telefon: 08-527 08 90 eller 070-815 11 14 / 070-556 31 23
E-post: fornamn@jungrelations.com

Sony Ericsson Mobile Communications AB förser den globala kommunikations-marknaden med innovativa och funktionsrika mobiltelefoner, tillbehör och PC-kort. Företaget grundades 2001 som ett joint venture mellan Ericsson och Sony. Sony Ericssons huvudkontor finns i London och företaget har ca 6 000 anställda över hela världen. Forsknings- och utvecklingsenheter finns i Europa, Japan, Kina och Amerika. Mer information finns på www.sonyericsson.com.

Alla produktegenskaper, specifikationer och uttalanden i detta dokument som inte är historiska fakta är framåtsyftande och innehåller därför inslag av risk och osäkerhet. Verkliga produktegenskaper, specifikationer och innehållet i framåtsyftande uttalanden kan komma att ändras.

Demoversioner av applikationer har vissa begränsningar. Viss mjukvara och vissa användarmanualer finns ej översatta till samtliga språk.