Fagerhults belysning

Waco blir kreativ spets i Fagerhults sortiment

Pressmeddelande   •   Apr 21, 2009 10:14 CEST

Nu blir produkterna från det belgiska belysningsföretaget Waco tillgängliga på den nordiska projektmarknaden. Fagerhults Belysning tar in Waco i sitt sortiment och kan därmed erbjuda spjutspetsprodukter för ljusdesign.
Fagerhults omfattande belysningsprogram för allmän-, arbets- och utomhusbelysning ses ofta som en självklar grund för både stora och små belysningsprojekt. Genom att erbjuda Wacos produkter kan företaget nu också förverkliga belysningsidéer som går bortom standard.

Waco är ett innovativt belgiskt företag som fokuserar på ljusets förmåga att dramatisera och gestalta. Armaturerna har ett högt designinnehåll men utformas för att inte konkurrera i rummet. Sortimentet omfattar punktbelysning i form av spotlights och inredningsarmaturer med hög flexibilitet.

- Vi vill erbjuda ett helhetskoncept där Fagerhults energieffektiva och ergonomiska belysningssystem kan kombineras med Wacos inspirerande ljuseffekter, säger Fagerhults försäljningschef Annika Persson.

- Vissa projekt kräver det lilla extra. Wacos produkter är utvecklade för att berätta med ljus och den kreativa friheten är stor eftersom armaturerna konfigureras för varje enskilt projekt.

Varje lösning skräddarsys för att skapa den tänkta upplevelsen. Olika typer av ljuskällor kan till exempel kombineras i en och samma armatur. Valfriheten är också stor vad gäller styrning och montage. Waco är en del av Fagerhultkoncernen och offert, order samt leverans sker via Fagerhults Belysning. Wacos armaturer presenteras i en nytryckt katalog, samt på företagets hemsida: www.waco.be.
Annika Persson
Försäljningschef, Fagerhults Belysning Sverige AB
annika.persson@fagerhult.se
Fagerhult utvecklar, tillverkar och marknadsför professionella belysningssystem för publika miljöer såsom kontor, skolor, industrier och sjukhus. Vår verksamhet bedrivs med ständigt fokus på design, funktion, flexibilitet och energibesparande lösningar. Fagerhult är en del av Fagerhultgruppen, Nordens största belysningskoncern och ett ledande företag i Europa. Vi har säljbolag i mer än 15 länder och produktionsenheter i Europa, Kina och Australien. År 2008 omsatte koncernen ca 2,8 miljarder SEK. Fagerhult är noterat på OMX Nordiska Börs i Stockholm, Mid Cap-listan.