Wagnsson Sports & Entertainment AB

Wagnsson Sports & Entertainment tar nytt grepp i sports management branschen samt presenterar en ny medarbetare

Pressmeddelande   •   Jan 22, 2010 10:08 CET

Wagnsson Sports & Entertainment expanderar sin verksamhet och har fr o m den 11 januari 2010 anställt Gordana Mihai. Hon kommer från Luleå där hon senast har arbetat som integrationssamordnare med coachning, samordning och verksamhetsplanering. Tidigare har hon bl a arbetat med nationell och internationell marknadsföring samt projektledning. 2007 arbetade hon som VD-assistent för Åre 2007 AB som ansvarade för genomförandet av alpina skid-VM.

Gordana Mihai, som har en magisterexamen i sociologi från Luleå universitet och Universitá degli studi i Bari, Italien, talar 5 olika språk (svenska, engelska, italienska, rumänska och tyska). Hennes arbetsuppgifter kommer bl a omfatta informationshantering och marknadsföring, verksamhetsuppföljning, administration samt vara Wagnssons klienter behjälplig i olika frågor.

- Vi satsar på att bli ännu bättre, effektivare och att alltid kunna leverera det som våra klienter förväntar sig av oss, säger Martin Klette, ägare av Wagnsson Sports & Entertainment.

Genom anställningen av Gordana Mihai kommer Wagnsson Sports & Entertainment kunna erbjuda sina klienter en ny tjänst med långsiktig karriärsrådgivning när den idrottsliga karriären börjar närma sig sitt slut.

- Vi har konstaterat att en hel del idrottsmän har svårt att veta vad de skall göra efter idrottskarriären. Genom att erbjuda dem hjälp med praktik, kurser och utbildningar samt vara ett bollplank för dem hoppas vi kunna hjälpa till att slussa över dem i en meningsfull sysselsättning efter idrottskarriären. Vad jag vet blir vi det första sports managementföretaget i Sverige med denna tjänst,  avslutar Martin Klette.

- Det skall bli super roligt att börja jobba på Wagnsson Sports & Entertainment och de utmaningar som jag ställs inför känns jättespännande. Min ambition är att medverka till att Wagnsson Sports & Entertaiment skall vara det självklara valet för duktiga idrottsmän och –kvinnor, säger Gordana Mihai i en egen kommentar.