Aktiespararna

Wallenstam blev Årets börsbolag 2009

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2010 16:30 CEST

Fastighetsbolaget Wallenstam är bäst på kommunikation och vinner därmed Kantons och Aktiespararens tävling Årets börsbolag 2009.

Årets börsbolag avgörs i tre moment: finansiell information på webbplats, i delårsrapport och i årsredovisning. Wallenstam kom tvåa i webbrankningen, tredjeplats bland delårsrapporterna och var delad vinnare i granskningen av årsredovisningar. Tack vare en genomgående hög kvalitet, som resulterat i konsekvent höga placeringar, vann Wallenstam med tre poängs marginal till Billerud, som i fjol tog hem sin andra seger i följd.

– Det är förstås jättekul att vi vann! Därmed får vi ett fint kvitto på att det arbete vi lagt ned på att förbättra vår kommunikation med och information till marknaden uppskattas, säger Elisabeth Vansvik, kommunikationschef i Wallenstam, till tidningen Aktiespararen.

Den årliga tävlingen, som arrangeras av Kanton och tidningen Aktiespararen, syftar till att förbättra den finansiella kommunikationen bland börsnoterade bolag.

Genom sitt ideella samarbete med Aktiespararen analyserar Kanton hundratals webbplatser, delårsrapporter och årsredovisningar varje år, vilket resulterar i branschspecifik kunskap om bästa praxis och de senaste trenderna. Kanton arbetar med rapportering och kommunikation för en rad börsnoterade bolag och erbjuder konsultation i frågor rörande förbättringspotential och effektivisering inom området.

För ytterligare information angående tävlingen Årets börsbolag, vänligen kontakta:
Joel Andersson, granskningsansvarig, Kanton, 08-613 39 04.
Bosse Steiner, redaktionschef, Aktiespararen, 08-506 515 65.

Stockholm den 9 september 2010
Kanton och Aktiespararen