Wayfinder Systems

WAYFINDER LANSERAS I SINGAPORE MED SINGTEL

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2008 09:25 CEST

(NGM:WAYF)

Wayfinder Navigator(tm) har introducerats på den singaporeanska marknaden i samarbete med SingTel, den ledande operatören i regionen. I och med lanseringen av Blackberry Bold har SingTel valt att förinstallera Wayfinder Navigator(tm) i telefonen.

"Vi är mycket nöjda att kunna erbjuda våra kunder Wayfinder Navigator, då de får tillgång till användbar information i realtid" säger Mr Quek Peck Leng, VD för SingTel Mobile. "Wayfinder Navigator(tm) passar väl in i en affärsresandes livsstil, där GPS i mobilen är ett kraftfullt verktyg i vardagen".

I och med att GPS allt mer integreras i mobiltelefoner, blir navigations- och lokaliseringsbaserade applikationer en allt viktigare del av den mobila upplevelsen. I och med samarbetet med Wayfinder, väljer även SingTel att följa denna GPS trend.

"SingTel är den största operatören i Singapore och vi är mycket glada att ha ingått samarbete med en sådan framgångsrik aktör. Med Wayfinders applikationer, kommer SingTel kunna öka sina intäkter från mobildata och även sin kundlojalitet." säger Bob Ilievski, Senior VP Sales på Wayfinder Systems.

I och med lanseringen i Singapore, utvecklar Wayfinder sitt samarbete med Bridge Alliance. Denna allians består av elva operatörer, bland annat SingTel och Bharti Airtel i Asienregionen och tillhandahåller en kundbas om 205 miljoner med mervärdestjänster för affärsresnärer.

Marknaden för positionerings- och lokaliseringsbaserade tjänster är fortfarande mycket ung. Obereonde analytiker estimerar att mer än 100 miljoner mobiltelefoner med inbyggd GPS kommer att lanseras under 2008. År 2011, estimeras antalet användare av lokaliseringsbaserade tjänster nå upp till nästan 300 milljoner.

Om Wayfinder
Wayfinder är en ledande leverantör av innovativa lokaliseringsbaserade tjänster. Vi fokuserar på att kombinera den bästa teknologin med användarvänlighet. Våra kunder är stora mobiltelefontillverkare och operatörer världen över och vi har idag över 2 miljoner globala användare. Huvudkontoret ligger i Stockholm med regionala kontor i Lund, Frankrike, Finland och Rumänien. Wayfinder Systems AB är börsnoterat på NGM Equity i Sverige.

För mer information, vänligen kontakta:
Cecilia Bratt, Informationschef
Telefon: +46 (0) 8 555 176 11
Mobil: +46 (0) 734 165 186
E-mail: cecilia.bratt@wayfinder.com

Om Wayfinder
Wayfinder är den ledande leverantören av innovativa lokaliseringsbaseserade tjänster. Vi fokuserar på att kombinera den bästa teknologin med användarvänlighet. Våra kunder är stora mobiltelefon-tillverkare och operatörer världen över. Wayfinder Systems AB är börsnoterat på NGM Equity i Sverige. www.wayfinder.com