Wayfinder Systems

WAYFINDER: WAYFINDER ETABLERAR SIG PÅ DEN POLSKA MARKNADEN

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2006 09:18 CET

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här:

Vi på Wayfinder är mycket stolta över att meddela att vi nu etablerar oss på den polska marknaden. Polen har över 25 miljoner mobilabonnenter och det är med tillförsikt som vi nu kan erbjuda dessa abonnenter Wayfinders högklassiska och användbara mjukvara.

Komsa, en stor tysk distributör, med dotterbolaget KOMSA Polska sp. z.o.o. i Polen, kommer att distribuera Wayfinder Navigator tillsammans med Nokias GPS-mottagare. Produkten kommer att säljas hos Komsas många återförsäljare över hela Polen.
"Etableringen på den polska marknaden är viktig och vi är glada att vi nu tar de första stegen i att skapa en bra verksamhet där. Affärsmöjligheterna i Polen är många och det är en betydelsefull marknad för Wayfinder", säger Bob Ilievski, VP Sales, Wayfinder.
Wayfinder Navigator kombinerar det bästa av GPS navigering med bekvämligheten och funktionaliteten hos en vanlig mobiltelefon. Utöver detta ingår en rad andra nyttiga tjänster som bidrar till ett komplett och mycket användbart verktyg för mobilanvändare.

För mer information, vänligen kontakta:
Hanna Jonasson Drotz, Corporate Communications
Tfn; +46 8 555 176 06
Mob; +46 70 144 90 20
E-post; hanna.jonasson@wayfinder.com

Om Wayfinder
Wayfinder erbjuder kart-, vägvisnings- och GPS-navigeringstjänster för mobiltelefoner. Utifrån dessa grundtjänster, förser vi mobilanvändare med innehållstjänster som digitala cityguideböcker, trafikinformation, valutakonvertering och vädertjänst. Bland våra kunder finns telefontillverkarna Sony Ericsson och Nokia, samt operatörerna Telenor, Telefonica, Cingular, 02, 3, och A1. Produkterna säljs till slutanvändare både på den europeiska och amerikanska marknaden. Wayfinder är sedan den 21 oktober 2005 noterat på NGM Equity. Företaget har idag cirka 85 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm.

Om Wayfinder Systems AB
Wayfinder erbjuder kart-, vägvisnings- och GPS-navigeringstjänster för mobiltelefoner. Utifrån dessa grundtjänster, förser vi mobilanvändare med innehållstjänster som digitala cityguideböcker, trafikinformation, valutakonvertering och vädertjänst. Bland våra kunder finns telefontillverkarna Sony Ericsson och Nokia, samt operatörerna Telenor, Telefonica, A1 och Cingular. Produkterna säljs till slutanvändare både på den europeiska och amerikanska marknaden. Wayfinder är sedan den 21 oktober 2005 noterat på NGM Equity. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm.